Ačkoliv se za poslední rok a půl odehrála na poli výroby aut celá řada menších či větších ekonomických tragédií, velcí hráči neztrácejí optimismus. To ostatně ani pod bedlivým dohledem svých akcionářů nemohou. Volkswagen se chce z čipové krize proinvestovat a postavit nedaleko mateřského Wolfsburgu další továrnu. Ta by se měla stát další „Gläserne Manufaktur“, ovšem tentokrát s realističtějším byznys plánem. Dnes už totiž není doba na drahé přehmaty, jaké si mohl dovolit někdejší superboss Ferdinand Piëch, například když se rozhodl uprostřed Drážďan postavit prosklenou továrnu na drahé Volkswageny Phaeton a marně čekal, že zákazníci budou luxusní sedany lidové značky kupovat stejně nadšeně jako Passaty.
Projekt Trinity, jak se říká novému luxusnímu sedanu, tentokrát pochopitelně elektrickému, by měl souviset s novou továrnou, jejíž definitivní lokaci oznámí Volkswagen v březnu. Tedy právě v době, kdy by měla po nekonečných obstrukcích otevřít i Gigafactory Berlin, která šéfům Volkswagenu hodně kazí spánek. A to navzdory faktu, že samotný Wolfsburg vyrobil vloni pod 400 000 aut, tedy zhruba o 45 % méně, než plánoval. Jenže pokus transformovat tamější závod na výrobu elektromobilů zařízly odbory a málem stál šéfa koncernu Diesse místo. Takže se místo toho bude stavět další továrna, ve Wolfsburgu se nicméně začne v roce 2026 vyrábět právě vlajkový sedan z projektu Trinity.
Navyšování výrobních kapacit vysvětluje podle Reuters Herbert Diess potřebou připravit se na útok Tesly z domácí půdy. A také tím, že koncern chce v roce 2035 v Evropě přestat prodávat spalovací motory, ačkoliv v jiných částech světa zatím tak striktní zatím nebude. Plánuje také navýšit ve druhé polovině letošního roku výrobu. A doufá, že trh dobře přijme stylový minibus ID. BUZZ, který se představí již za necelý měsíc a nakonec nebude tak levný, jak mnozí doufali.