Podle Reuters výrobní závod Tesly v Braniborsku konečně po více než ročním boji obdržel definitivní povolení ke stavbě. Prakticky dokončená továrna tak byla zpětně zlegalizována a skončil úmorný boj s úřady a ekologickými organizacemi. Ten v sobě skrýval velké riziko pro Teslu, že stavba bude nakonec zamítnuta a ona bude nucena německými úřady k opětovné likvidaci postavené továrny.
Jenže to není zdaleka vše, co americká automobilka potřebuje k finálnímu spuštění výrobních linek. Zaprvé poběží měsíční lhůta, během níž lze proti vydanému rozhodnutí podat námitky, zadruhé správní soud ve Frankfurtu nad Odrou dal za pravdu ekologickým skupinám, které zpochybnily licenci udělenou místní vodárenské společnosti k zásobování areálu Tesly. Zároveň však uvedl, že jde pouze o procesní chyby, které může společnost napravit. Tesla teď bude dva týdny dokazovat, že splňuje podmínky uložené braniborským ministerstvem vnitra. Poté nastane již zmíněná měsíční lhůta na podání námitek.
The German state of Brandenburg conditionally approved Tesla’s gigafactory near Berlin. The factory was initially supposed to open last summer https://t.co/HK45Snr3Qr $TSLA pic.twitter.com/so5cgshWwj
— Reuters (@Reuters) March 5, 2022
Pokud se Muskovi podaří překonat i tuto překážku, čeká jej práce na co nejrychlejším navýšení sériové výroby na plánovanou kapacitu půl milionu aut ročně. K tomu chce využít maximum lokálních dodavatelů a zaměstnat 12 000 pracovníků, z nichž zhruba 2 600 už má. Baterie bude prozatím dovážet z Číny, po dokončení vlastní baterkárny přímo na místě, plánovaném na konec příštího roku, si bude Tesla vyrábět články typu 4680 už sama a může spustit frontální útok na evropský trh naplno.