Deset tisíc Tesel týdně. Gigafactory Berlin otvírá brány

10
Deset tisíc Tesel týdně. Gigafactory Berlin otvírá brány
Fotografie: Tesla Motors
  • Výroba by měla definitivně začít ještě letos
  • Není zatím jasné, zda budou Tesly z Berlína levnější
  • Model Y by se měl stát evropským bestsellerem

Tesla uspořádala lidovou veselici v prostorách dokončované Gigafactory Berlin a při té příležitosti se pochlubila několika čísly z chystané produkce. Ta by měla podle Elona Muska aktuálně začít v listopadu a o měsíc později by měly ke klientům dorazit první Tesly „Made in Germany“. V tuto chvíli ovšem zatím není jasné, zda vozy z Grünheide u Berlína od samého počátku dostanou nové baterie 4680, nebo si budou muset přechodně vystačit se starším provedením 2170. Vystavené kousky se podle insideevs.com každopádně chlubily novějším typem.

Při bombastické prezentaci kromě jiného zaznělo, že při využití maximální teoretické kapacity by továrna dokázala chrlit novou karoserii každých 45 sekund. To je 80 za hodinu, 1 920 denně a téměř 700 000 za rok. I při započítání odstávek kvůli údržbě je to stále více než 600 000 tisíc, lze tedy předpokládat, že přesáhnout půl milionu ročně nebude pro novou Gigafactory žádný problém. Elon Musk totiž zjevně nevěří zlatým manažerským poučkám, z nichž jedna praví, že výrobní závod s kapacitou méně 300 000 ročně je nerentabilní, s větší kapacitou zase neuřiditelný. Proto se většina současných závodů staví plus minus pro tuto kapacitu.

Počáteční kapacita bude ovšem skromnější; zhruba pět tisíc aut týdně, takže asi 250 000 ročně. Dosáhnout půlmilionové produkce je ovšem v plánu, ač není jisté, zda půjde jen o Model Y, nebo i jiné Tesly (logicky se nabízí Model 3). Každopádně bude Tesla schopná zaplavovat evropský trh až 40 000 vozy Model Y měsíčně a technicky je připravená mít nejprodávanější auto starého kontinentu. Otázkou ovšem zůstává, zda bude o tolik lepší a cenově výhodnější než konkurence, aby se jím opravdu stala. Současná nabídka americké automobilky zatím na masy příliš nemíří.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 346 koní, točivý moment: 527 Nm
Baterie75 kWh (72,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,4 kWh / 100 km, dojezd: 506 km
Cena od1 750 000 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Jan Nachod
Jan Nachod
Už tam běžím stát do fronty teda jako dát za pár plechu a baterie a e-mototry taxu jako za suprovej barák tak to teda ani náhodou!
Josef L
Josef L
Nestojí tam už u fabriky fronta na auto za 1.5 mil. Kč? :) Na spalováky se v současné době čeká rok, tak uvidíme jak dlouho se bude čekat na Teslu, podle mě bude bez čekání.
Petr Hariprasad Hajič
Petr Hariprasad Hajič
To mě taky zajìmá, jestli bude mít Tesla tu sílu, aby při takové cenové politice se dostala mezi nejprodávanější auta v EU. Muskovi se zatím podařilo všechno, na co sáhnul, a tak předpokládám, že to spočìtané má dobře. Postupně bude zlevňovat, aby na auto dosáhla i střední třída.
Gustav Focar
Gustav Focar
Pokiaľ to nebude cena na úrovni bežných áut typu, Fabia,Clio,polo a pod..tak každý sa na také drahé autá vykašle,,nikdo to kupovať nebude..,lebo ani v Nemecku nemá každý na auto v cene 70-80tisic eur..a u nás už vôbec nie

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze