Záběh nové automobilky je extrémně složitý a logisticky náročný proces, který se u většiny výrobců počítá na roky. Elon Musk se rozhodl tuto dobu zkrátit na měsíce a zatím se zdá, že se mu to daří. Výrobu sice slavnostně zahájil až letos v březnu, tedy o osm měsíců později, než původně plánoval, avšak od té doby jdou věci ráz na ráz. V červnu výrobní linky chrlily už tisíc aut týdně a aktuálně už jsou na dvou tisícovkách. To sice není zdaleka konečný stav, avšak reprezentuje to sto tisíc aut ročně. To je na továrnu, u níž ještě v únoru leckdo pochyboval, zda se vůbec podaří ji letos rozběhnout, úctyhodný výkon. A dost možná se i podaří splnit plán vyrobit letos sto padesát tisíc Tesel Model Y, a výrazně tak podpořit letošní prodejní statistiky. Poptávka po Teslách totiž stále vysoce převyšuje nabídku.
Dalším postupným plánem, který podle teslarati.com zazněl na dni otevřených dveří v továrně v září, je meta 5 000 aut za týden, která by měla padnout v prvním kvartále 2023, přesnou cílovou kapacitu v tuto chvíli neznáme. Původně to mělo být půl milionu aut ročně, tedy cca deset tisíc týdně, avšak Elon Musk prohlásil, že zrychlením výrobních procesů by šlo dosáhnout až 700 000 Tesel ročně.