Přinejmenším v užitkových autech se s vodíkem jako životaschopným alternativním palivem počítá i v nejbližší budoucnosti. Proto v této oblasti rovněž probíhá intenzivní vývoj, byť samozřejmě bez přetlaku peněz od investorů, jaký aktuálně zažívá elektromobilita. Proto se i zde rodí zajímavé inovace, byť ne v takové frekvenci. S velmi zajímavou přišla americká společnost Hyzon Motors, která sestrojila lehčí a modulární zásobníky vodíku pro užitkové vozy z kompozitních materiálů. Cílem této inovace je snížení hmotnosti i nákladů, už je testována v pilotních vozidlech a koncem roku se očekává praktické uplatnění.
Indická státní ropná společnost IndianOil zase deklarovala záměr vybudovat ve své rafinérii Mathura první indickou ekologickou výrobnu ekologického vodíku. Posloužit k tomu má vlastní větrný park v Rádžasthánu a do roku 2024 má elektrolyticky vznikat 25 milionů tun vodíku ročně. V tomto případě bude primárně použit jako palivo pro výrobu fosilních paliv, nicméně plány do budoucna hovoří o rozšiřování výroby a dalších způsobech využití.
Dotací ve výši 3,6 milionu eur (91 milionů korun) pomůžou holandské úřady společnosti PosHYdon v jejím projektu výroby zeleného vodíku přímo na Severním moři. Mořský větrný park bude pohánět malou vodíkovou elektrárnu a laboratoř na plošině, která bude jednak demineralizovávat mořskou vodu a následně z ní vyrábět opět zelený vodík. Ten bude následně smíchán s plynem a dopravován stávajícím plynovodem na pobřeží k dalšímu zpracování. Účel tohoto projektu je především výzkumný, proto vyrobí elektrolyzér o příkonu 1 MW nejvýše 400 kg vodíku denně.