BMW zahájilo 31. 8. 2022 výrobu malé série vozů BMW iX5 poháněných palivovými články. Ačkoliv samotné články dodává Toyota, která je už několik let nabízí v modelu Toyota Mirai i komerčně a má s jejich produkcí velké zkušenosti, zbytek si bavorská automobilka obstarává z vlastních zdrojů. Produkce, jejímž účelem je vyrobit předváděcí a testovací vozidla pro celý svět, probíhá přímo v kompetenčním centru v Mnichově. Tam na platformě BMW X5 vzniká elektromobil s palivovými články a elektropohonem páté generace. Poháněcí řetězec doplní vysokonapěťová baterie vyvinutá exkluzivně pro tento model. O případných ambicích na větší série a prodej zákazníkům automobilka nemluví, ovšem tímto krokem se prohlašuje lídrem vývoje vodíkové technologie.
Jednotlivé články jsou automaticky sestavovány do modulů, zkontrolovány a poté nalisovány do litého hliníkového pouzdra vyráběného ve slévárně BMW v Landshutu. Pak je dosazena krycí deska s přívody kyslíku a vodíku a celek je odzkoušen a hermeticky uzavřen. Výsledkem je palivový článek s výkonem 125 kW, který ve spolupráci s vyrovnávací baterií napájí elektrický pohon se systémovým výkonem 374 k. Kromě něj se do vozu vměstnaly ještě dva tlakové zásobníky. Celá soustava byla před zahájením malosériové produkce důkladně otestována a vykázala bezvadnou funkčnost i během testů při velmi nízkých teplotách začátkem letošního roku ve Švédsku.
První testy palivových článků BMW zahájilo v roce 2015 ve vozech BMW 5 GT Hydrogen Cell. V rámci zdokonalování technologie BMW vyvinulo vlastní komponenty, například vysokorychlostní turbokompresor či vysokonapěťové čerpadlo chladicí kapaliny.