Vítězství v prvním závodě na newyorské půdě se pro Sama Birda nerodilo lehce. Po celý den byl totiž zastiňován, nejen on, ale i zbytek startovního pole, kolegou, náhradníkem a debutantem Alexem Lynnem. Dopoledne byl Lynn nejrychlejší v prvním tréninku a rychlost spolu s citem pro závodění prokazoval i v samotné kvalifikaci. V té se prosmýkl až do závěrečné super pole, kde na něho nenalezli recept ani zkušení borci jako Vergne, D‘Ambrosio nebo právě Bird. Lynn si tak skvělým způsobem zajistil pole position.
Hlavní pozornost se při absenci lídra šampionátu Sébastiena Buemiho pochopitelně upírala na Lucase di Grassiho z týmu ABT Schaeffler Audi. Ten po tomto double-headeru mohl převzít vedení v boji o titul, nicméně jemu, stejně jako berlínskému hrdinovi Rosenqvistovi, se kvalifikace vůbec nevyvedla. di Grassi do závodu vyrážel až z desátého místa, zatímco Rosenqvist až dokonce ze sedmnáctého.
Výsledková listina kvalifikace
Pozice | Jezdec | Tým | Čas na kolo (ztráta) |
---|---|---|---|
1. | A. Lynn | DS Virgin Racing | 1:03,296 s |
2. | D. Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | + 0,238 s |
3. | J. Vergne | TECHEETAH | + 0,241 s |
4. | S. Bird | DS Virgin Racing | + 0,261 s |
5.* | J. D'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 3,907 s |
6. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | 1:03,193 s |
7. | N. Piquet | NEXTEV NIO | 1:03,361 s |
8. | O. Turvey | NEXTEV NIO | 1:03,385 s |
9. | N. Prost | Renault e.dams | 1:03,433 s |
10. | L. Di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | 1:03,480 s |
11. | S. Sarrazin | TECHEETAH | 1:03,508 s |
12. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | 1:03,521 s |
13. | A. Carroll | Panasonic Jaguar Racing | 1:03,555 s |
14. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | 1:03,637 s |
15. | T. Dillmann | Venturi Formula E | 1:03,795 s |
16. | R. Frijns | Andretti Formula E | 1:03,830 s |
17. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | 1:04,300 s |
18. | A. Da Costa | Andretti Formula E | 1:04,585 s |
19. | P. Gasly | Renault e.dams | 1:04,936 s |
20. | M. Engel | Venturi Formula E | 1:17,571 s |
* Prvních pět jezdců se utkalo v tzv. super pole
Úvodní metry ePrix patřily Danielu Abtovi a Samu Birdovi. Abt se z druhé příčky posunul před Lynna na jehož záda už dotíral zmiňovaný Bird. Už v patnáctém kole šel zkušenější Brit do vedení a ještě před výměnou vozů si vypracoval pohodlný náskok, což znamenalo, že i po této výměně si svou vedoucí pozici udržel. Lynnovi navíc vypověděl službu jeho vůz a ze závodu musel odstoupit. Zklamání u něj však nevydrželo dlouho. Rychle jej totiž vystřídalo doslova elektrizující nadšení.
„Bez diskuzí bych tu chtěl zůstat na plný úvazek. Dnešní den byl fenomenální, hlavně pro tým. Sam získal vítězství a já pole position při svém prvním startu, a to je skvělý týmový výsledek a jen vyzdvihuje spoustu tvrdé práce, kterou tým vynakládá,“ sdělil Lynn plný nově nabitých dojmů.
Problémy v pozdější fázi závodu zastihly i - do té doby na čtvrtém místě jedoucího - Nicka Heidfelda. Ten pro zlomenou hnací hřídel odstavil auto na trati a do akce byl povolán safety car. To bylo úlevou pro Birda, na nějž v posledních kolech zle dotíral Vergne (TECHEETAH), který si už před tím poradil s Danielem Abtem. Restart si Bird dobře pohlídal a později už svému největšímu soupeři nedal šanci.
„Bylo to něco neuvěřitelného,“ neskrýval své pocity Bird. „Za prvé je neuvěřitelné, že jsme tady a gratuluji tak všem těm ve Formuli E, kteří se o to zasadili. Dokážu si představit, jak moc náročné to muselo být, ale prozatím to byl úžasný víkend. Dnes jsme měli dobrou rychlost. Hodně jsme se poučili ze závodu v Berlíně a tam to pro nás byl zlomový bod. Možná to nebylo patrné přímo tam, ale myslím si, že jsme to dokázali demonstrovat tento víkend. Také smekám před mým týmovým kolegou Alexem Lynnem, který odvedl neuvěřitelnou práci v super pole a získal pole position.“
Třetí místo, po skvělém výkonu a dramatickém posledním kole, pro sebe uzmul veterán Stephane Sarrazin jedoucí nově ve druhém voze čínského týmu TECHEETAH. Ten do závodu vyrážel až z jedenáctého místa, avšak už během jeho první poloviny figuroval na páté příčce. Stupně vítězů mu pak navíc chybou v posledním kole daroval Daniel Abt, který naopak propadl na úplný chvost pořadí.
Lucas di Grassi i po první ePrix stále živí naději, že z New Yorku odjede jako nový lídr šampionátu. Po nepříliš povedené kvalifikaci totiž dokázal vystoupat až na čtvrté místo a na své konto si tak připsat 12 bodů. Rozdíl mezi ním a Buemim už před druhým závodem činí pouze 20 bodů. Skvěle si v závodě počínal i druhý nováček a náhradník Pierre Gasly v barvách Renaultu e.dams. Ten z devatenácté pozice na startu přetavil své snahy v konečné sedmé místo, čímž překonal i zkušenějšího kolegu Nicolase Prosta.
Výsledková listina první ePrix New Yorku
Pozice | Jezdec | Tým | Počet kol (ztráta) |
---|---|---|---|
1. | S. Bird | DS Virgin Racing | 43 |
2. | J. Vergne | TECHEETAH | + 1,354 s |
3. | S. Sarrazin | TECHEETAH | + 4,392 s |
4. | L. di Grassi | ABT Schaefller Audi Sport | + 6,155 s |
5. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | + 8,428 s |
6. | O. Turvey | NEXTEV NIO | + 8,952 s |
7. | P. Gasly | Renault e.dams | + 9,321 s |
8. | N. Prost | Renault e.dams | + 10,036 s |
9. | R. Frijns | Andretti Formula E | + 11,019 s |
10. | A. Carrol | Panasonic Jaguar Racing | + 12,073 s |
11. | N. Piquet | NEXTEV NIO | + 12,977 s |
12. | A. Da Costa | Andretti Formula E | + 13,341 s |
13. | T. Dillmann | Venturi Formula E | + 16,337 |
14. | D. Abt | ABT Schaefller Audi Sport | + 1 kolo |
15. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | + 1 kolo |
16. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | nedokončil |
17. | M. Engel | Venturi Formula E | nedokončil |
18. | A. Lynn | DS Virgin Racing | nedokončil |
19. | J. D'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | nedokončil |
20. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | nedokončil |
Sestřih první ePrix New Yorku
Zdroj: fiaformulae.com