Švýcar Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams vyhrál druhý letošní závod elektrických formulí na bývalém berlínském letišti Tempelhof. Stalo se tak ale až poté, kdy byl Felix Rosenqvist z týmu Mahindra po chybě během výměny vozů v boxech potrestán desetisekundovou penalizací. Švéd Rosenqvist tak v neděli nemohl zopakovat vítězství v prvním závodě, který se na témže místě konal jen o den dříve.
Rosenqvist projel cílem jako první právě před Buemim, a to s náskokem tří sekund. Do této pozice se dostal také díky tomu, že vyhrál kvalifikaci v těsném souboji s Buemim, který získal druhé místo na startu. Do druhé řady na startu se kvalifikovali jezdci týmu DS Virgin Racing José María López a Sam Bird. Vítěz sobotní kvalifikace Lucas di Grassi (ABT Schaeffler) takové štěstí neměl – v neděli se nedostal ani do super pole. Možná v tom hrál roli fakt, že teplota dráhy byla oproti sobotě o 10 °C vyšší. Rosenqvist po startu závodu bezpečně vedl, ale při výměně aut došlo k chybě. Když se totiž Rosenqvist vracel na trať, málem najel do týmového kolegy Nicka Heidfelda, který právě zajížděl do garáže pro svůj nový vůz. Kolega ne-kolega, penalizace deseti sekund byla nevyhnutelná a přišla 13 kol před cílem. Penalizaci dostal také Jérôme d'Ambrosio (Dragon), protože nedodržel minimální čas určený pro výměnu formulí.
Závody v Berlíně vidělo 24 tisíc diváků. Také těm Felix Rosenqvist vysvětlil své zklamání, ale uznal, že s odstupem času se bude za víkendem ohlížet pozitivně. „Myslím, že až se za pár hodin ohlédnu za tímto víkendem, bude to pohled pozitivní jak pro mě, tak pro celý tým,“ řekl Felix Rosenqvist, který díky dostatečnému náskoku spadl po penalizaci jen na druhé místo. „Dnešní výsledek je samozřejmě zklamáním, bylo by skvělé získat ještě jedno vítězství, ale nakonec je to i tak skvělý víkend. Sébastien nás dnes dostal pod tlak a věděli jsme, že to bude hodně těsné, protože oproti sobotě byli velmi silní. Museli jsme podat skvělý výkon a nabídnout bezchybnou jízdu. Po tom všem si myslím, že jsme odvedli skvělou práci.“
„V prvé řadě bych rád Felixovi pogratuloval. Myslím, že si dnešní vítězství zasloužil,“ uznal vítěz nedělního závodu Buemi. „Snažíme se nasazovat technické novinky při každém závodě a někdy je s tím spojena těžší práce. V sobotu nám to nevyšlo, takže jsme se vrátili ke specifikaci z Paříže a Monaka. A docela to fungovalo. Mimo závodní víkendy je nemožné testovat, takže je těžké některé novinky ověřit předem. Jsem tedy rád, že se nám nakonec povedlo dosáhnout potřebné rychlosti. Myslím, že jsme na tom byli podobně jako Felix Rosenqvist. S výsledkem jsem moc spokojený, byť tento triumf chutná malinko jinak.“
Na stupně vítězů oba piloty doprovodil Lucas di Grassi z týmu ABT. „Byl to úžasný víkend a pěkně postavená závodní trať. Neměli jsme potřebnou rychlost, abychom dokázali bojovat s vozy týmu Mihandra,“ uznal di Grassi. „Ale krásně jsem si zabojoval s Jeanem-Éricem Vergnem. Je těžké ho předjet! Byli jsme dnes rychlejší, ještě více než v sobotu. Ale pořád se musíme zlepšovat, na boj o vítězství v závodě potřebujeme ještě několik desetin sekundy.“
Dalšími dvěma závody o jednom víkendu si odbude premiéru New York, a to o třetím červencovém víkendu. O dva týdny později následují taktéž dva závody naráz, tentokrát v kanadském Montrealu. Tam se pojede ve městě, nikoli na okruhu Gillese Villeneuva, kde o tomto víkendu skončila velká cena Formule 1.
Sébastien Buemi vede šampionát o 32 bodů před Lucasem di Grassim. Mezi týmy je nejlepší Renault e.dams, který má solidní náskok 58 bodů na druhou stáj týmu ABT Schaeffler Audi Sport. Ten se těší náskoku 22 bodů na třetí Mahindru.
Výsledky závodu:
Pořadí | Jezdec | Stáj | Čas/ztráta |
---|---|---|---|
1. | Sébastien Buemi | Renault e.dams | 56:02,155 s |
2. | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | +7,195 s |
3. | Lucas di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | +10,862 s |
4. | Daniel Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | +13,631 s |
5. | José María López | DS Virgin Racing | +20,324 s |
6. | Jean-Éric Vergne | TECHEETAH | +20,751 s |
7. | Sam Bird | DS Virgin Racing | +21,959 s |
8. | Nicolas Prost | Renault e.dams | +22,155 s |
9. | Oliver Turvey | NextEV NIO | +34,949 s |
10. | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | +35,814 s |
11. | António Félix da Costa | Andretti Formula E | +44,057 s |
12. | Nelson Piquet Jr. | NextEV NIO | +44,439 s |
13. | Jérôme d'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | +47,336 s |
14. | Stéphane Sarrazin | TECHEETAH | +51,653 s |
15. | Tom Dillmann | Venturi Formula E | +56,977 s |
16. | Adam Carroll | Panasonic Jaguar Racing | +1:05,426 s |
17. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +1:07,018 s |
18. | Robin Frijns | Andretti Formula E | +1:12,083 s |
19. | Loic Duval | Faraday Future Dragon Racing | nedojel |
20. | Maro Engel | Venturi Formula E | nedojel |