Korejská automobilka Hyundai v Singapuru otevřela novou továrnu, která je zcela výjimečná. Závod má kapacitu výroby pouhých 30 000 vozidel ročně, jenže to není jen tak. Systém továrny je takto omezen schválně, jelikož dokáže přijmout online objednávku od zákazníka, který chce své vozidlo nakonfigurované přesně dle svého vkusu. Na základě toho se vůz vyrobí, opatří všemi prvky, které si zákazník potvrdil v konfigurátoru, a o tři hodiny později je možné s vozem odjet. Továrna má vysoce automatizovaný flexibilní výrobní systém, který zákazníkům poskytuje bezprecedentní způsoby interakce s jejich vozidly.
Vzhledem ke své celosvětové pověsti inovací a rozmanitosti si Hyundai vybral právě Singapur jako ideální domov pro své první centrum chytré městské mobility. Závod pojmenovaný zkratkou HMGICS poskytuje výrobní přístup zaměřený na člověka a povyšuje spolupráci mezi lidmi, robotikou a technologií AI na novou úroveň synchronizace. Zahrnuje tzv. Meta Factory, což je digitální dvojče skutečné továrny, které umožňuje ultrarychlé reakce na měnící se požadavky zákazníků a výrobní požadavky. Zákazníci si mohou objednat vozidlo prakticky odkudkoliv, vybrat si barvu a dokonce zvolit vysoce personalizované prvky, které při obyčejné objednávce u dealera často byly problémem. Továrna již vyrábí Ioniq 5 a taktéž jeho plně autonomní verzi pro robotaxi. Příští rok pak závod HMGICS začne vyrábět Ioniq 6.
„HMGICS je otevřené a propojené městské inovační centrum, které podporuje a zahrnuje kreativitu a spolupráci. Snaží se zcela nově definovat samotný koncept výroby,“ řekl Euisun Chung, výkonný předseda Hyundai na slavnostním otevření HMGICS. „Usilovně jsme přemýšleli, jak uspokojit různorodé potřeby mnoha našich zákazníků. Spojením našich odborných znalostí v oblasti výroby a nejnovějších špičkových technologií je výsledkem právě tato továrna. “ V sedmipatrové městské továrně pracuje pouze 29 lidí. Autonomní doručovací jednotky se tiše pohybují po výrobní hale, křižují nahoru a dolů po různých úrovních, aby dodávaly díly malému týmu inženýrů pracujících na vozidlech v buněčném výrobním procesu. Každý z více než 200 robotů v továrně je schopen dokončit až 40 samostatných úkolů.