V dánské Kodani a okolí testujeme nejnovější elektromobil od Mercedesu. Příští týden se můžete těšit na naše podrobné dojmy jak zde, tak na našem YouTube kanálu. Zaměříme se na efektivitu, reálný dojezd, prostornost a otestujeme také na nový infotainment MB UX 4.0. Zajímá nás také, jak v praxi funguje dvoustupňová převodovka. Testujeme jak verzi CLA 250+ s pohonem zadních kol, tak čtyřkolku CLA 350. Chcete se na něco zeptat? Položte nám váš dotaz v diskuzi pod článkem a my se budeme vám přinést odpověď.
Mercedes-Benz CLA (2025) 250+
| Rozměry | 4 723 × 1 855 × 1 468 mm, 1 980 kg |
|---|---|
| Výkon | 200 kW |
| Baterie | 90 kWh, CCS Combo, Mennekes |
| Dojezd | 791 km (WLTP) |
Sedan CLA zahajuje novou éru nejen pro Mercedes, ale pro elektromobilitu obecně. S cenou začínající (zatím) na 1,3 milionech Kč přináší do tohoto segmentu špičkové parametry, které jsme dosud vídali u mnohem dražších aut. Co se efektivity týče, čerpal v mnoha ohledech Mercedes zkušenosti ze svého prototypu EQXX, který ujel na jedno nabití přes 1300 kilometrů, a který jsme si mohli osobně vyzkoušet.
Fotogalerie: modré CLA 250+


























Nová platforma MMA, na které CLA jako první stojí, přináší vysokou efektivitu a s baterií o využitelné kapacitě 85 kWh slibuje nové CLA dojezd až 791 kilometrů v cyklu WLTP. Pro co nejvyšší efektivitu má Mercedes u zadního elektromotoru dvoustupňovou převodovku. Díky 800V architektuře pak nabídne nabíjení výkonem až 320 kW, což dosud na trhu nabízí jen špičkové a mnohem dražší Porsche Taycan a Audi e-tron GT. Na palubě pak CLA startuje se zbrusu novou softwarovou a hardwarovou platformou MB.OS a také novým infotainmentem MB UX 4.0. I ten na akci v Dánsku podrobně zkoušíme.
Fotogalerie: matně černé CLA 350






















Na startu prodejů jsou k dispozici dvě verze:
- 250+ s pohonem zadní nápravy, výkonem 200 kW a Li-Ion baterií o využitelné kapacitě 85 kWh. Česká cena začíná na 1 351 570 Kč
- 350 4MATIC s pohonem všech kol, výkonem 260 kW a stejnou baterií. Toto provedení stojí 1 467 730 Kč
Na konci roku dorazí ještě verze 250 s menší LiFePo baterií s využitelnou kapacitou 58 kW a pohonem zadních kol, která bude levnější.
Fotogalerie: šedé CLA 350


















Fotogalerie: červené CLA 250





























Fotogalerie: bílé CLA 250





















V Dánsku už jsou verze s možností nabíjet na 400V stanicích? plus bych chtěl poprosit o spotřebu ve městě a pak dálnice (ideálně rychlostní průměr 120+). Děkuji