V Dánsku projíždíme nové CLA od Mercedesu. Prohlédněte si, jak mu to sluší

Velká fotogalerie
28
V Dánsku projíždíme nové CLA od Mercedesu. Prohlédněte si, jak mu to sluší
Fotografie: Mercedes-Benz AG
  • V Dánsku testujeme zbrusu nový elektrický Mercedes CLA
  • Novinka zaujme dojezdem až 791 km, nabíjením výkonem až 320 kW a dvoustupňovou převodovkou
  • Ptejte se nás na to, co vás zajímá. Podrobné dojmy pro vás připravujeme a vy se můžete podívat zatím na fotogalerii

V dánské Kodani a okolí testujeme nejnovější elektromobil od Mercedesu. Příští týden se můžete těšit na naše podrobné dojmy jak zde, tak na našem YouTube kanálu. Zaměříme se na efektivitu, reálný dojezd, prostornost a otestujeme také na nový infotainment MB UX 4.0. Zajímá nás také, jak v praxi funguje dvoustupňová převodovka. Testujeme jak verzi CLA 250+ s pohonem zadních kol, tak čtyřkolku CLA 350. Chcete se na něco zeptat? Položte nám váš dotaz v diskuzi pod článkem a my se budeme vám přinést odpověď.

Mercedes-Benz CLA (2025) 250+

Rozměry4 723 × 1 855 × 1 468 mm, 1 980 kg
Výkon200 kW
Baterie90 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd791 km (WLTP)

Sedan CLA zahajuje novou éru nejen pro Mercedes, ale pro elektromobilitu obecně. S cenou začínající (zatím) na 1,3 milionech Kč přináší do tohoto segmentu špičkové parametry, které jsme dosud vídali u mnohem dražších aut. Co se efektivity týče, čerpal v mnoha ohledech Mercedes zkušenosti ze svého prototypu EQXX, který ujel na jedno nabití přes 1300 kilometrů, a který jsme si mohli osobně vyzkoušet.

Fotogalerie: modré CLA 250+

Nová platforma MMA, na které CLA jako první stojí, přináší vysokou efektivitu a s baterií o využitelné kapacitě 85 kWh slibuje nové CLA dojezd až 791 kilometrů v cyklu WLTP. Pro co nejvyšší efektivitu má Mercedes u zadního elektromotoru dvoustupňovou převodovku. Díky 800V architektuře pak nabídne nabíjení výkonem až 320 kW, což dosud na trhu nabízí jen špičkové a mnohem dražší Porsche Taycan a Audi e-tron GT. Na palubě pak CLA startuje se zbrusu novou softwarovou a hardwarovou platformou MB.OS a také novým infotainmentem MB UX 4.0. I ten na akci v Dánsku podrobně zkoušíme.

Fotogalerie: matně černé CLA 350

Na startu prodejů jsou k dispozici dvě verze:

Na konci roku dorazí ještě verze 250 s menší LiFePo baterií s využitelnou kapacitou 58 kW a pohonem zadních kol, která bude levnější.

Fotogalerie: šedé CLA 350

Fotogalerie: červené CLA 250

Fotogalerie: bílé CLA 250

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jo Dánsko a hlavní cesta do Danska v sezónně, byla jediná místa kde jsem musel čekat na nabíječky. Tam je to EV ráj. I jako cyklista jsem ocenil, že většina aut co kolem projela byla EV, čistý vzduch. Krása. Tam ID.4,Tesly a Enyaqy jezdí jak u nás Fabie a Octavie. BYDy, Nio, Xpengy, dokonce i Lucid jsem viděl. Prostě krása.
Vaclav Pisinger
Vaclav Pisinger
Bude i “kombi” verze? A zda je ve vozech možné mít výhřev i zadních sedadel.
V Dánsku už jsou verze s možností nabíjet na 400V stanicích? plus bych chtěl poprosit o spotřebu ve městě a pak dálnice (ideálně rychlostní průměr 120+). Děkuji
Jan Pešek
Jan Pešek
Zajímala by mě světlá výška vozu. Vypadá, že bude velmi malá, což ostatně je i ve stávající generaci.
Jan Pešek
Jan Pešek
Přesně tak, třeba 110 mm už může být docela problém.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze