V BMW mohou slavit. Elektrický sedan i4 hlásí pro letošek vyprodáno

2
V BMW mohou slavit. Elektrický sedan i4 hlásí pro letošek vyprodáno
Fotografie: BMW
  • Druhou vlnu objednávek na model i4 spustí výrobce příští rok v létě
  • Vyprodána je plánovaná produkce pro celý rok 2021
  • Velmi dobře se daří také novému SUV BMW iX

Postupná elektrifikace vozidel BMW je zřejmě trefou do černého. Podle insideevs.com má BMW pro letošní rok vyprodaný model i4, který se představil na začátku letošního roku. Začátkem října pak výrobce spustil předobjednávky, přičemž stačilo pár týdnů, aby se celá plánovaná produkce vyprodala. Jak se zdá, první majitelé se nového elektrického BMW dočkají v první polovině příštího roku.

Všichni kupující museli zaplatit vratnou zálohu 1 500 dolarů (v přepočtu 33 tisíc Kč), čímž potvrdili objednávku. Kdo to však nestihl, bude si muset počkat na příští rok, konkrétně nějaký z letních měsíců. Tehdy totiž BMW spustí druhou vlnu objednávek. A pro připomenutí, základem nabídky je provedení eDrive40 s jedním elektromotorem, pohonem zadních kol, výkonem 335 koní a zrychlením z nuly na 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. V rámci dojezdu na plně nabité baterie počítejte s hodnotou 482 km.

Náročnější zájemce by mohla oslovit sportovnější varianta M50, která nabídne dva elektromotory, pohon všech kol a výkon 536 koní. U této verze ale počítejte se sníženým dojezdem okolo 390 km. Naopak ve sprintu z 0 na 100 km/h nechá s časem 3,7 sekundy svého slabšího sourozence daleko za sebou. Co se týče velkého zájmu o elektromobily s logem BMW, aktuálně se velmi dobře vede i velkému SUV s označením iX, které pro vás nedávno otestoval kolega Martin.

Technické parametry BMW i4 eDrive 40

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 050 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 590 km
Cena od1 453 400 Kč
Diskuze ke článku
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Tyhle zprávy o vyprodání mě vždycky pobaví - jsme vyprodaní ale raději neuvádíme kolik kusů to představuje. To, že budeme vyrábět jen vzrokové množství není podstatné :)
Marthy Vácha
Marthy Vácha
Naposledy upraveno: 24. 11. 2021 12:24
Krásné odpoledne Romane, dovolím si narovnat na správné hodnoty čísla, která v článku uvádíte.

BMW i4 edrive40 má 340 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s.
BMW i4 M50 má prosím pěkně 544 koní, chcete-li 400 kW. Oficiální zrychlení dle BMW je 3,9s. Na YouTube jsem viděl 3,62 s, stejně jako M3C.

Deklarovaný dojezd BMW uvádí 520 km pro M50 a až 590 km pro verzi edrive40.

Pokud si auto (stejně jako já) objednáte, vidíte v konfigurátoru jak se mění dojezd s každou přidanou položkou. Mně se kupříkladu změnil na 511 km.

A auto mi BMW prý předá v únoru.
Záloha byla požadována 10% z ceny vozu.

Až na využitelnou kapacitu baterie píšete čísla odlišná, než uvádí výrobce. Proč?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze