Tržní podíl nabíjecích aut v Norsku za listopad přesáhl 90 procent

Tržní podíl nabíjecích aut v Norsku za listopad přesáhl 90 procent
Fotografie: Tesla
  • Nabíjecí automobily zcela ovládly trh
  • Dieselů se stále prodává více než benzinových aut

V listopadu 2021 stoupl počet registrací nových osobních aut meziročně o 21,9 % na 15 274 aut. Největší podíl na tomto nárůstu měly vozy do zásuvky, jejichž počet meziročně narostl o 39 % a dosáhl rekordního podílu 91,2 %. To reprezentuje 13 927 dobíjecích aut, tedy čistých elektromobilů (BEV) a plug-in hybridů (PHEV). Že jde vývoj z pohledu environmentalistů tím nejsprávnějším směrem, svědčí i další zajímavé číslo. Zatímco BEV meziročně přibylo 60 % (11 274 aut), plug-in hybridů se naopak prodalo meziročně o 11 % méně (2 653 aut). Jde už o třetí měsíc v řadě s meziročními poklesy PHEV. Dodejme, že zbytek si rozdělily nenabíjecí hybridy (3,8 %), diesely (2,7 %) a benziňáky (2,3 %).

První dvě místa v listopadovém žebříčku obsadily dvě Tesly; Model Y s 1 013 registracemi a Model 3 se 771 registrací. Bronz zůstal Volkswagenu ID.4 (725 kusů) a bramborovou medaili si odváží prémiovější bratranec Audi Q4 e-tron (661 aut). Na pátém místě se nečekaně octl Nissan Leaf (655 registrací), který jako by vstával z mrtvých, následovaný rovněž nečekaně úspěšným Polestarem 2 (502 zápisů). O šesté a sedmé místo se strhl lítý boj, jenž nakonec ovládl Ford Mustang Mach-E se 491 přírůstky před Škodou Enyaq se 488 záznamy. Pěkně se chytil rovněž Hyundai Ioniq 5 s počitadlem na čísle 475. Všechny tři dosud jmenované modely na platformě MEB dají dohromady pěkných 1 874 položek, za zklamání měsíce lze označit výsledek Volkswagenu ID.3 s 224 prodeji.

Statistiky za prvních 11 měsíců roku 2021 se poněkud liší. Všech nabíjecích modelů se prodalo 133 408 kusů, což značí 52% nárůst, z toho BEV 99 948 (+58 %) a PHEV 33 460 (+35 %). Celkový tržní podíl BEV+PHEV dosáhl 85,7 %, z toho BEV 64,2 a PHEV 21,5 %. První místo patří Tesle Model 3 s 10 090 registracemi, druhé Toyotě RAV4 PHEV (8 230) a třetí Volkswagenu ID.4 (7 297). Čtvrté je Volvo XC40 Recharge (6 111), pátá Tesla Model Y (5 888) a šestý Ford Mustang Mach-E (5 841). Další místa obsadily Audi e-tron (5 421), Škoda Enyaq (5 183) a Polestar 2 (3 786). Na Hyundai Ioniq 5 zbyla 12. pozice (3 116), na Audi Q4 e-tron pak sedmnáctá (2 672). Do první dvacítky se vešlo i MG ZS (20. místo, 2 379 vozidel).

Model prodeje I–XI podíl (%) prodeje listopad podíl (%)
1. Tesla Model 3 10 090 6,5 771 5,0
2. Toyota RAV4 PHEV 8 230 5,3 481 3,1
3. Volkswagen ID.4 7 927 5,1 725 4,7
4. Volvo XC40 Recharge 6 111 3,9 401 2,6
5. Tesla Model Y 5 888 3,8 1 013 6,6
6. Ford Mustang Mach-E 5 841 3,8 491 3,2
7. Audi e-tron 5 421 3,5 327 2,1
8. Škoda Enyaq 5 183 3,3 488 3,2
9. Nissan Leaf 4 602 3,0 655 4,3
10. Polestar 2 3 786 2,4 502 3,3
11. Mercedes-Benz EQC 3 702 2,4 158 1,0
12. Hyundai Ioniq 5 3 116 2,0 475 3,1
13. Hyundai Kona 3 104 2,0 368 2,4
14. Peugeot e-2008 3 078 2,0 301 2,0
15. Volvo XC60 3 013 1,9 218 1,4
16. Volkswagen ID.3 2 960 1,9 224 1,5
17. Audi Q4 e-tron 2 672 1,7 661 4,3
18. BMW iX3 2 517 1,6 134 0,9
19. Kia e-Niro 2 408 1,5 250 1,6
20. MG ZS 2 379 1,5 35 0,2
Celkem 155 709 100 15 274 100
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze