V listopadu 2021 stoupl počet registrací nových osobních aut meziročně o 21,9 % na 15 274 aut. Největší podíl na tomto nárůstu měly vozy do zásuvky, jejichž počet meziročně narostl o 39 % a dosáhl rekordního podílu 91,2 %. To reprezentuje 13 927 dobíjecích aut, tedy čistých elektromobilů (BEV) a plug-in hybridů (PHEV). Že jde vývoj z pohledu environmentalistů tím nejsprávnějším směrem, svědčí i další zajímavé číslo. Zatímco BEV meziročně přibylo 60 % (11 274 aut), plug-in hybridů se naopak prodalo meziročně o 11 % méně (2 653 aut). Jde už o třetí měsíc v řadě s meziročními poklesy PHEV. Dodejme, že zbytek si rozdělily nenabíjecí hybridy (3,8 %), diesely (2,7 %) a benziňáky (2,3 %).
První dvě místa v listopadovém žebříčku obsadily dvě Tesly; Model Y s 1 013 registracemi a Model 3 se 771 registrací. Bronz zůstal Volkswagenu ID.4 (725 kusů) a bramborovou medaili si odváží prémiovější bratranec Audi Q4 e-tron (661 aut). Na pátém místě se nečekaně octl Nissan Leaf (655 registrací), který jako by vstával z mrtvých, následovaný rovněž nečekaně úspěšným Polestarem 2 (502 zápisů). O šesté a sedmé místo se strhl lítý boj, jenž nakonec ovládl Ford Mustang Mach-E se 491 přírůstky před Škodou Enyaq se 488 záznamy. Pěkně se chytil rovněž Hyundai Ioniq 5 s počitadlem na čísle 475. Všechny tři dosud jmenované modely na platformě MEB dají dohromady pěkných 1 874 položek, za zklamání měsíce lze označit výsledek Volkswagenu ID.3 s 224 prodeji.
Statistiky za prvních 11 měsíců roku 2021 se poněkud liší. Všech nabíjecích modelů se prodalo 133 408 kusů, což značí 52% nárůst, z toho BEV 99 948 (+58 %) a PHEV 33 460 (+35 %). Celkový tržní podíl BEV+PHEV dosáhl 85,7 %, z toho BEV 64,2 a PHEV 21,5 %. První místo patří Tesle Model 3 s 10 090 registracemi, druhé Toyotě RAV4 PHEV (8 230) a třetí Volkswagenu ID.4 (7 297). Čtvrté je Volvo XC40 Recharge (6 111), pátá Tesla Model Y (5 888) a šestý Ford Mustang Mach-E (5 841). Další místa obsadily Audi e-tron (5 421), Škoda Enyaq (5 183) a Polestar 2 (3 786). Na Hyundai Ioniq 5 zbyla 12. pozice (3 116), na Audi Q4 e-tron pak sedmnáctá (2 672). Do první dvacítky se vešlo i MG ZS (20. místo, 2 379 vozidel).
Model | prodeje I–XI | podíl (%) | prodeje listopad | podíl (%) |
---|---|---|---|---|
1. Tesla Model 3 | 10 090 | 6,5 | 771 | 5,0 |
2. Toyota RAV4 PHEV | 8 230 | 5,3 | 481 | 3,1 |
3. Volkswagen ID.4 | 7 927 | 5,1 | 725 | 4,7 |
4. Volvo XC40 Recharge | 6 111 | 3,9 | 401 | 2,6 |
5. Tesla Model Y | 5 888 | 3,8 | 1 013 | 6,6 |
6. Ford Mustang Mach-E | 5 841 | 3,8 | 491 | 3,2 |
7. Audi e-tron | 5 421 | 3,5 | 327 | 2,1 |
8. Škoda Enyaq | 5 183 | 3,3 | 488 | 3,2 |
9. Nissan Leaf | 4 602 | 3,0 | 655 | 4,3 |
10. Polestar 2 | 3 786 | 2,4 | 502 | 3,3 |
11. Mercedes-Benz EQC | 3 702 | 2,4 | 158 | 1,0 |
12. Hyundai Ioniq 5 | 3 116 | 2,0 | 475 | 3,1 |
13. Hyundai Kona | 3 104 | 2,0 | 368 | 2,4 |
14. Peugeot e-2008 | 3 078 | 2,0 | 301 | 2,0 |
15. Volvo XC60 | 3 013 | 1,9 | 218 | 1,4 |
16. Volkswagen ID.3 | 2 960 | 1,9 | 224 | 1,5 |
17. Audi Q4 e-tron | 2 672 | 1,7 | 661 | 4,3 |
18. BMW iX3 | 2 517 | 1,6 | 134 | 0,9 |
19. Kia e-Niro | 2 408 | 1,5 | 250 | 1,6 |
20. MG ZS | 2 379 | 1,5 | 35 | 0,2 |
Celkem | 155 709 | 100 | 15 274 | 100 |