😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Toyota pracuje na systému rychlého tankování vodíku za pomoci nové technologie

4
Toyota pracuje na systému rychlého tankování vodíku za pomoci nové technologie
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Tankování vodíku by se mělo významně zrychlit
  • Do roku 2030 by na každých 200 km měla připadat jedna vodíková čerpací stanice
  • V rámci vývoje Toyota poskytne testovací stolici a nákladní vozidlo vybavené technologií Twin Mid Flow

Nedávno vydaná tisková zpráva společnosti Toyota prozradila, že japonský gigant podepsal dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (dále HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je mnohem rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury. Jednou z výzev pro rozšiřování infrastruktury pro dodávky vodíku je potřeba vodíkových výdejních stojanů, které dokážou rychleji tankovat lehká i těžká vozidla s palivovými články.

Nová technologie dostala označení Twin Mid Flow a problém s pomalým tankováním řeší za pomoci začlenění duální trysky s vyšším průtokem. Ta umožňuje, aby jeden stojan na vodík natankoval palivo do těžkých vozidel za méně než 10 minut a do lehkých vozidel za méně než 5 minut. Tato inovace eliminuje potřebu dvou různých typů stojanů na každé čerpací stanici. Praktickou výhodou je, že 40tunový nákladní vůz bude schopen natankovat palivo na dojezd 600 km za pouhých 8 minut a na dojezd 900 km za pouhých 12 minut. Náklady na instalaci takových vodíkových čerpacích stanic budou výrazně nižší, což pomůže urychlit jejich zavádění v souladu s cílem stanoveným v nařízení Evropské unie o infrastruktuře alternativních paliv (AFIR) do roku 2030 rozmístit veřejně přístupné vodíkové stanice na každých 200 km podél sítí TEN-T.

„Prostřednictvím nově podepsané smlouvy poskytne Toyota testovací stolici a nákladní vozidlo vybavené technologií Twin Mid Flow. Firmy Hydrogen Refueling Solutions a ENGIE vyvinou vodíkové tankovací stanice nové generace kompatibilní s touto inovací, které budou testovány od čtvrtého čtvrtletí letošního roku. Toto strategické partnerství s Toyota Motor Europe a ENGIE znamená rozhodující krok v inovaci infrastruktury pro doplňování vodíku. Spojením našich odborných znalostí urychlíme zavádění vodíkových stanic v Evropě a ve světě, zkrátíme dobu doplňování paliva a učiníme stanice dostupnější a nákladově efektivnější. Společně pokládáme základy budoucnosti, ve které bude vodík hrát ústřední roli při dekarbonizaci dopravy po celém světě,“ řekl k nové spolupráci Hassen Rachedi, generální ředitel a zakladatel společnosti Hydrogen Refueling Solutions.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Další smělý sen o vodíku. :-D
Dini Dini
Dini Dini
Já to vítám. Cesta úspěchu je lemována neúspěchy.
Vodik: rychlé tankování, nezvýší hmotnost vozidla (článek+baterka asi 100kg+nádrže 80kg), neekonomická výroba vodíku, složité skladování i přeprava

BEV: jednoduchá výroba baterie, odpadá potřeba skladování a dopravy energie, baterie a její výroba je neekologická,degraduje, je 3x těžší, spotřebovává energii na vlastní ohřev...a Čína je v tom dál.

Jen bych se zaměřil místo na plničky na to, jak vyrábět vodík (nebo obecně palivo)tak, aby se to celé finančně vyplatilo...což asi nebude elektrolýzou.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jojo, tchán pořád říká, EV je slepá větev, počkám si na vodík. Tak mu říkám, čekej, odpojim kabel a jedu...hlavní mýtus je to, že si mnozí myslí, že vodík pracuje jako klasický spalovací auto, jako CNG a LPG. Pojmy jako palivový článek, baterie, elektromotor do vodíku přece nepatří. Navíc výroba, transport a distribuce je mnohem horší než běžná paliva či elektřina...
Josef L
Josef L
Tahle technologie je stejně mimo jako spalovací auta. V budoucnu bude využitelná na speciální místa na planetě apod. V běžném provozu je to nesmysl. Drahá auta, malá účinnost a drahá distribuce paliva a údržba čerpací stanice. Prostě celé to je nesmysl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze