Automobilka Toyota vybuduje nový typ provozu pro systematické zpracování vozidel na konci jejich životnosti. Oddělení pod názvem Toyota Circular Factory má v rámci recyklačního procesu uvést maximum materiálu z rozebíraných aut zpět do výroby. První takový provoz bude umístěný v rámci závodu společnosti Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) v britském Burnastonu, kde se vyrábí populární model Toyota Corolla. Svou činnost zahájí ve třetím čtvrtletí tohoto roku a měl by se stát vzorovým centrem pro budoucí recyklační operace v celé Evropě i jinde ve světě. Toyota Circular Factory se má stát označením pro celý průběh recyklačního programu. Zaměří se na opakovaně použitelné díly a komoditní položky, které lze znovu vyrobit. Vhod přijde třídění materiálů, které lze recyklovat.

Po komplexním procesu validace budou znovu použitelné díly opětovně uvedeny na trh prostřednictvím maloobchodníků nebo distributorů dílů. Komodity, jako jsou baterie a kola, budou vytříděné a po úpravě nebo přepracování znovu použité. Měď, hliník, ocel a plast se vrátí zpět do výroby v podobě druhotné suroviny, aby nahradily co nejvíce poprvé použitých materiálů pro výrobu dílů automobilů. Toyota na začátku plánuje v Británii recyklovat přibližně 10 000 vozidel ročně, čímž získá 120 000 dílů pro nové použití, dále 300 tun plastů a 8 200 tun oceli. Jako další krok pro koncept Toyota Circular Factory plánuje zavést podobné operace po celé Evropě, a to jak v rámci vlastních továren, tak ve spolupráci s partnery.
Touto iniciativou si Toyota klade za cíl výrazně snížit budoucí dopad na životní prostředí spojený s výrobou vozidel a podsložek. Toto úsilí je nejen v souladu s globálními a evropskými cíli udržitelnosti společnosti, ale také stanovuje nové průmyslové měřítko pro zodpovědnou recyklaci a opětovné použití materiálů. Toyota Motor Europe se zavázala být plně uhlíkově neutrální do roku 2040 a dosáhnout uhlíkové neutrality ve všech svých vlastněných zařízeních do roku 2030.