Vodíková Toyota Mirai: první dojmy z Paříže

  • Naplnění nádrže vodíkem nezabere více než 5 minut
  • Dojezd činí okolo 500 kilometrů
  • Jde o čtyřmístný automobil

Letošní autosalon v Paříží se nese ve znamení elektřiny. Nemusí se vám to líbit, ale prakticky každá velká automobilka, ať už jde o Mercedes nebo Porsche, zde odhalila nějaký model, ve kterém hraje prim právě tento typ pohonu. Ovšem elektřina není jediným alternativním palivem.

Toyota Mirai – pařížský autosalon 2016

Mimo jiné existuje vodíkový pohon, který využívá Toyota Mirai. A právě na tento model jsme se v Paříži podívali. Věděli jste, že slovo Mirai znamená v japonštině budoucnost? Až tak si Toyota věří, že svému modelu dala takové jméno. O tom, jak pohon Toyoty Mirai funguje, si povíme až někdy jindy. Dnes se podíváme na naše první statické dojmy.

Věděli jste, že slovo Mirai znamená v japonštině budoucnost?

Designově Mirai nejspíše přesvědčí málokoho. Jde o stejný příběh jako v případě Toyoty Prius. Plug-in hybridní Prius je bezesporu dobrý automobil, jenž však nedostal pro nás Evropany příliš atraktivní design. Ani Mirai nás stran designu exteriéru rozhodně nenadchl. A v podobném duchu se nese i interiér. Před volantem nenajdete žádné budíky ani displej. Mirai má vše integrováno do poměrně dlouhého displeje, který je umístěn hned pod předním oknem uprostřed. Pod ním je pak displej infotainmentu a ještě níže se pak nachází displej pro ovládání klimatizace. Kolem však samé lacině vypadající plasty, které vás rozhodně neohromí.

Maximální výkon činí 153 koní a papírový dojezd lehce přes 500 kilometrů. Naplnění nádrže podle slov automobilky nezabere více jak pět minut. Co se týká dynamiky, tak je na tom Mirai průměrně. Zrychlení z klidu na sto za více jak devět sekund nikoho neohromí, ale na druhou stranu pro trhání rekordů ve sprintech Mirai postaven rozhodně nebyl. Zapomenout nesmíme ani na to, že vůz je pouze čtyřmístný.

Toyota Mirai je momentálně dostupná na vybraných trzích, jako je Německo či Velká Británie. Těžko říci, zda Mirai bude průkopníkem vodíkového pohonu. Nutno však podotknout, že průkopníkem hybridů je právě Toyota. A když to zvládá s hybridním pohonem, proč by to nemohla dokázat i s vodíkovým pohonem? No, uvidíme…

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze