Berlínská policie obohatila svoji flotilu o dva sedany Toyota Mirai s elektrickým motorem napájeným vodíkovými palivovými články. Dojezd je až 500 kilometrů bez ohledu na příliš nízkou nebo vysokou venkovní teplotu nebo jiné podmínky panující v aktuálním prostředí. Mirai průměrně spotřebuje 0,76 kg vodíku na 100 km. Za jízdy nevyužívá žádnou energii zvenčí ani nevypouští oxid uhličitý či jakékoli škodlivé látky nebo prach, pouze vodní páru.
Berlín je na vodík připraven
V Berlíně a okolí je nyní pět vodíkových čerpacích stanic, proto představuje velmi příznivé místo pro uživatele automobilů tohoto typu. Ze stejného důvodu dostala policejní investice podporu Berlínského programu udržitelného rozvoje (BENE). Cílem programu spolufinancovaného Evropským fondem pro regionální rozvoj je snížit emise CO2, jak ve veřejném, tak soukromém sektoru, a propojit tak ekonomický rozvoj s ochranou zdrojů.
Rozvoj infrastruktury příznivé pro životní prostředí si klade za cíl strukturální změnu v otázce ochrany prostředí, zlepšení kvality života a stavu životního prostředí v Berlíně a okolí. Toyota si vytkla podobné cíle v rámci strategie Toyota Environmental Challenge 2050. Rozvoj motoristického průmyslu založeného na vodíku představuje významnou součást uvedeného plánu.
Toyota Mirai (první jízdní dojmy)
Technické parametry Toyota Mirai
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 890 × 1 815 × 1 535 mm, 1 850 kg |
---|---|
Pohon | Vodík, hnaná náprava: přední |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 335 Nm |
Nádrž | 122 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 2 000 000 Kč |