Londýnská Metropolitní policie spojila síly s japonskou automobilkou Toyota a bude využívat vodíkový model Mirai jako služební policejní vůz. Díky grantu od iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking bylo metropolitní policii dodáno prvních 11 aut. Vozy Mirai budou dovybaveny tak, aby mohly sloužit jako označená i neoznačená služební vozidla policie k dennímu policejnímu využití.
Policie si libuje, že auta jsou minimálně lokálně bezemisní a nabízí přibližně stejnou dobu tankování paliva a dojezd jako naftová vozidla. Jediným vedlejším produktem jeho spalování je voda. Používáním vozidel Mirai chce Metropolitní policie přispět k naplňování strategie čistého ovzduší nastolené londýnským primátorem. Ani s tankováním by neměl být problém, Mirai bude v hlavním městě Velké Británie využívat pět vodíkových čerpacích stanic. Tento počet však bude v budoucnu narůstat díky probíhajícím investicím do infrastruktury. Na jedno natankování ujede Mirai přibližně 500 kilometrů.
„Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit vozidla v naší flotile hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.
Pokud se vám vodíkový pohon také zamlouvá, máte alespoň prozatím smůlu. V Česku si vodíkový Mirai zatím řidiči ani policejní sbory nekoupí, zejména kvůli chybějící infrastruktuře vodíkových plnicích stanic. Celkem Toyota prodala už téměř 5 tisíc vodíkových aut. Prodeje tohoto prvního sériově vyráběného vozu s vodíkovým pohonem loni vzrostly ve srovnání s rokem 2016 o téměř 15 procent. Do konce listopadu se loni celosvětově prodalo 2 352 kusů. O tom, jak Mirai funguje, si můžete přečíst zde, a samozřejmě také víme, jak jezdí.
Technické parametry Toyota Mirai
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 890 × 1 815 × 1 535 mm, 1 850 kg |
---|---|
Pohon | Vodík, hnaná náprava: přední |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 335 Nm |
Nádrž | 122 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 2 000 000 Kč |
Zdroj: tisková zpráva