Toyota Corolla Hybrid po faceliftu: konec Ni-MH baterií

Toyota Corolla Hybrid po faceliftu: konec Ni-MH baterií
Fotografie: Toyota
  • Nejpopulárnější auto světa prošlo modernizací a faceliftem
  • Dostalo nový startovní konvenční pohon, těžištěm jsou však hybridy
  • Ty prodělaly generační obměnu a jsou výrazně efektivnější

Již na jaře dodá Toyota do Česka první zmodernizované Corolly, které už dostaly oficiální ceny a je možné je objednávat. Zároveň probíhá doprodej skladových zásob původního modelu, takže je možné si vybrat. Žádné slevy ale nečekejte, u takto úspěšného modelu k nim není ani důvod. Cenový rozdíl mezi původní a novou verzí činí 15 000 Kč, přičemž je kompenzován částečně lepší výbavou. Sice některé prvky ubyly, ale nově je ve standardu například navigace či 16" kola (dříve 15"). Ze základu naopak zmizel světelný senzor, v ceníku už rovněž nenacházíme soundsystém JBL. Z nabídky také zmizel čtyřválec 1.2 Turbo, nahradil jej atmosférický tříválec 1.5 Dynamic Force známý již z Yarisu. S ním se první cena tedy posunula na 607 900 Kč v základní výbavě Active. K mání je ovšem pouze v sedanu.

Hatchback tedy začíná s pohonem 1.8 Hybrid na částce 667 900 Kč, za sedan se stejným pohonem připlatíte deset tisíc korun, kombi Touring Sport je o třicet tisíc Kč dražší. Pokud zatoužíte po výkonnějším 2.0 Hybrid, připlatíte si vždy 75 tisíc Kč, do sedanu ovšem není k mání. Počítat také musíte s příplatkem 40 tisíc korun za vyšší linii Comfort, v hatchbacku si tedy na dvoulitr připravte minimálně 782 900 Kč, v kombi o třicet tisíc korun více. Záruka je standardně tříletá bez omezení ujetých kilometrů a prodloužitelná na 5 let/160 000 km. Za baterii výrobce ručí až 10 let.

Novinkou je nasazení zcela přepracovaného hybridního pohonu páté generace, o kterém již informoval kolega Tomíšek ve svých dojmech z nové Corolly Cross. Ten přešel na menší a výkonnější Li-ion baterii a výrazně si polepšil zejména ve výkonech, v případě dvoulitru i ve spotřebě. Ten má nově dokonce o chlup nižší normované emise CO2, ačkoliv udávaný WLTP průměr 4,4 l/100 km se neliší. Jednaosmička posílila ze systémových 122 na 140 k a ve sprintu 0–100 km/h si polepšila o výrazných 1,8 s na výsledných 9,1 sekundy. Dlouhozdvihový dvoulitr si polepšil ze 184 na 196 k a stovku pokoří o půl sekundy rychleji, konkrétně za 7,4 s. To vše při poklesu normované spotřeby o půl litru na 100 km.

Zatímco retuše exteriéru jsou velmi decentní, uvnitř čekají nové a větší displeje, vylepšená multimediální výbava včetně standardní cloudové navigace a dva výrazně zvětšené displeje. Jeden s úhlopříčkou 12,3" slouží od výbavy Comfort výše jako přístrojový štít, ten druhý o úhlopříčce 8" (Active), či 10" (ostatní výbavy) je pak vždy dotykový a obsluhuje multimédia. Vrcholná linie Executive přidává ještě head-up displej s 10". Navigace se učí jízdní styl řidiče a na obvyklých trasách dává tipy na hospodárnější jízdu, případně pracuje aktivně s rekuperačním brzděním. Vůz nově zabraňuje řadě dalších kolizních situací, například podjíždění či riziku ztráty kontroly při kritických vyhýbacích manévrech. Umí také aktivně pomáhat s parkováním či snadným nastavováním tempomatu podle dopravních značek.

Technické parametry Toyota Corolla hatchback facelift (2023) 1.8 Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 370 × 1 790 × 1 460 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon103 (72 + 70) kW, 140 (98 + 95) koní
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze