Testujeme modernizovanou Toyotu Corollu TS GR Sport

Ptejte se na to, co vás zajímá
1
Testujeme modernizovanou Toyotu Corollu TS GR Sport
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Toyota Corolla prošla modernizací a dostala nejnovější hybridní systém
  • Do redakce se nám dostal kombík Toyota Corolla TS GR Sport
  • Pod kapotou má silnější verzi hybridního systému s dvoulitrovým motorem

Modernizovanou Corollu s pátou generací hybridního systému Toyoty jsme poprvé projeli přibližně před rokem na jihu Španělska. Tehdy jsme vyhodnotili, že to opravdu kromě navýšení výkonu vypadá i na snížení spotřeby hybridního systému, ale při prvních jízdních dojmech, kdy nenajedeme mnoho kilometrů a navíc v odlišných podmínkách než u nás, nelze udělat jednoznačný závěr. Toyota Corolla TS GR Sport se nám ale dostala i do plnohodnotného testu.

Nejprve je potřeba si říci, že ač jde o sportovněji laděnou a poměrně výkonnou verzi, pro pravověrné vyznavače sportovní jízdy to není. Zejména kvůli tomu, že řazení virtuálních stupňů pomocí pádel pod volantem se nepříliš úspěšně snaží napodobit klasickou převodovku. Zejména zvukový projev tomu tedy neodpovídá, ale to nic nemění na tom, že Toyota Corolla TS GR Sport s dvoulitrovým hybridem pod kapotou nabídne solidní dynamiku i jízdní vlastnosti v zatáčkách. Navíc má sedačky s výborným bočním vedením a dobře naladěný sportovní podvozek.

Technické parametry Toyota Corolla TS facelift (2023) 2.0 Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 650 × 1 790 × 1 435 mm, 1 440 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon144 (112 + 70) kW, 196 (152 + 95) koní, točivý moment: 190 Nm
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: 4,4 l / 100 km
Cena od719 900 Kč

Právě na spotřebu při svižnější jízdě jsem byl nejvíce zvědavý. Zatímco mezi třetí a čtvrtou generací hybridního systému došlo k nejzásadnějšímu poklesu spotřeby zejména při dálniční rychlosti, při svižnější jízdě byl nárůst i tak větší. A moje zkušenost například s Hondou ZR-V e:HEV ukázala, že i u jiných hybridů je obrovský rozdíl mezi jízdou na horní hranici rychlostních limitů podle tachometru a rychlostí na horní hranici limitů podle GPS, kdy tachometr na dálnici ukazoval jen mírně přes 130 km.

Toyota Corolla TS GR Sport svižnou dálniční jízdou za 6 litrů na 100 km

Hned první jízdu, z Berouna do Benešova, tedy vyrážím svižnější jízdou po této převážně dálniční trase. A nestačím se divit. Spotřeba se drží na rozumné úrovni i při svižnější jízdě většinou mírně nad 130 km/h podle tachometru a v Benešově palubní počítač ukazuje spotřebu 6,2 l/100 km. To je vzhledem ke stylu jízdy u hybridu naprosto skvělá hodnota. Když naopak cestou zpět jedu po dálnici do 110 km/h, ukazuje palubní počítač krásných 4,7 l/100 km.

Efektivita nejnovější generace hybridního systému Toyoty tedy je evidentně lepší, zejména při rychlejší jízdě. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Toto auto jsem kdysi nekoupil, protože bylo tragicky odhlučněné od podvozku. Celkově nevládla na palubě pohoda - zlepšilo se to?

Spotřeba při 130gps naznačuje, že běžný profil D1 150tempomat s průměrem okolo 115km/h pojede za 7,5. Nebo není nárůst tak výrazný jak u SUV?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze