Modernizovanou Corollu s pátou generací hybridního systému Toyoty jsme poprvé projeli přibližně před rokem na jihu Španělska. Tehdy jsme vyhodnotili, že to opravdu kromě navýšení výkonu vypadá i na snížení spotřeby hybridního systému, ale při prvních jízdních dojmech, kdy nenajedeme mnoho kilometrů a navíc v odlišných podmínkách než u nás, nelze udělat jednoznačný závěr. Toyota Corolla TS GR Sport se nám ale dostala i do plnohodnotného testu.
Nejprve je potřeba si říci, že ač jde o sportovněji laděnou a poměrně výkonnou verzi, pro pravověrné vyznavače sportovní jízdy to není. Zejména kvůli tomu, že řazení virtuálních stupňů pomocí pádel pod volantem se nepříliš úspěšně snaží napodobit klasickou převodovku. Zejména zvukový projev tomu tedy neodpovídá, ale to nic nemění na tom, že Toyota Corolla TS GR Sport s dvoulitrovým hybridem pod kapotou nabídne solidní dynamiku i jízdní vlastnosti v zatáčkách. Navíc má sedačky s výborným bočním vedením a dobře naladěný sportovní podvozek.
Technické parametry Toyota Corolla TS facelift (2023) 2.0 Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 650 × 1 790 × 1 435 mm, 1 440 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 144 (112 + 70) kW, 196 (152 + 95) koní, točivý moment: 190 Nm |
Nádrž | 43 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 4,4 l / 100 km |
Cena od | 719 900 Kč |
Právě na spotřebu při svižnější jízdě jsem byl nejvíce zvědavý. Zatímco mezi třetí a čtvrtou generací hybridního systému došlo k nejzásadnějšímu poklesu spotřeby zejména při dálniční rychlosti, při svižnější jízdě byl nárůst i tak větší. A moje zkušenost například s Hondou ZR-V e:HEV ukázala, že i u jiných hybridů je obrovský rozdíl mezi jízdou na horní hranici rychlostních limitů podle tachometru a rychlostí na horní hranici limitů podle GPS, kdy tachometr na dálnici ukazoval jen mírně přes 130 km.
Toyota Corolla TS GR Sport svižnou dálniční jízdou za 6 litrů na 100 km
Hned první jízdu, z Berouna do Benešova, tedy vyrážím svižnější jízdou po této převážně dálniční trase. A nestačím se divit. Spotřeba se drží na rozumné úrovni i při svižnější jízdě většinou mírně nad 130 km/h podle tachometru a v Benešově palubní počítač ukazuje spotřebu 6,2 l/100 km. To je vzhledem ke stylu jízdy u hybridu naprosto skvělá hodnota. Když naopak cestou zpět jedu po dálnici do 110 km/h, ukazuje palubní počítač krásných 4,7 l/100 km.
Efektivita nejnovější generace hybridního systému Toyoty tedy je evidentně lepší, zejména při rychlejší jízdě. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.
Spotřeba při 130gps naznačuje, že běžný profil D1 150tempomat s průměrem okolo 115km/h pojede za 7,5. Nebo není nárůst tak výrazný jak u SUV?