Aktuální ročník se přehoupl do své druhé poloviny a vedení série přichází se zajímavou statistickou novinkou nazvanou ABB Driver of Progress Award. Na jejím základě budou piloti oceňováni za mimořádně inteligentní přístup k závodům. Co si pod tím představit? Jakýsi kompromis nebo rovnováhu mezi dosahovanou rychlostí a efektivním nakládáním s energií v jednotlivých závodech a na to navázané zisky pozic. Předkládaná statistika zahrnuje hodnocení všech 8 uplynulých ePrix (bez Monaka). Žebříček bude nově sestavován také pro každý ze zbývajících závodů a na konci sezóny bude po sečtení jednotlivých výsledků jmenován celkový vítěz.
První polovinu sezóny si v této statistice nejlépe vedl André Lotterer z Avalanche Andretti. Svými dovednostmi a chytrostí dokázal získat 46 pozic, aniž by spotřeboval příliš mnoho energie. Hned za ním se umístili oba piloti Porsche Pascal Wehrlein a António Félix da Costa. Mezi druhým a třetím už je však velký rozdíl, zatímco druhý v pořadí ztrácí na lídra pouhé 3 předjížděcí manévry. Z nejužší špičky protagonistů letošního Poháru jezdců v první desítce hodnocení figurují i Nick Cassidy a Jake Dennis. Na opačném konci tabulky se naopak nachází nejzkušenějších piloti Edoardo Mortara nebo Sébastien Buemi.
Pořadí ABB Driver of Progress
| P. | Pilot | Tým | Počet získaných pozic |
|---|---|---|---|
| 1. | André Lotterer | Avalanche Andretti | 46 |
| 2. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | 42 |
| 3. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | 33 |
| 4. | Lucas di Grassi | Mahindra Racing | 29 |
| 5. | Oliver Rowland | Mahindra Racing | 28 |
| 6. | Norman Nato | Nissan Formula E Team | 26 |
| 7. | Maxmilian Günther | Maserati MSG Racing | 26 |
| 8. | Nick Cassidy | Envision Racing | 26 |
| 9. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | 25 |
| 10. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | 20 |
| 11. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E Team | 20 |
| 12. | Sérgio Sette Câmara | Nio 333 Racing | 18 |
| 13. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 14 |
| 14. | Robin Frijns | ABT Cupra | 14 |
| 15. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | 13 |
| 16. | Nico Müller | ABT Cupra | 13 |
| 17. | René Rast | NEOM McLaren | 12 |
| 18. | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | 12 |
| 19. | Dan Ticktum | Nio 333 Racing | 11 |
| 20. | Kelvin van der Linde | ABT Cupra | 6 |
| 21. | Sébastien Buemi | Envision Racing | 5 |
| 22. | Jake Hughes | NEOM McLaren | 3 |
| 23. | Edoardo Mortara | Maserati MSG Racing | 2 |
„Ve Formuli E není snadné postupovat vpřed skrze závodní pole,“ říká Alberto Longo, spoluzakladatel a šéf šampionátu Formule E. „Vyžaduje to trpělivost, rychlé reakce a klíčovou schopnost vyvážit efektivní a opatrnou jízdu vedoucí k úspoře energie, přičemž zároveň musíte bojovat o další místa. To jsou základní dovednosti potřebné k tomu, abyste byli efektivním jezdcem Formule E. Ocenění ABB Driver of Progress vyzdvihuje závodníky, kteří se prokáží jako lídři inteligentní, efektivní a dynamické jízdy.“
„Šetření energie je ve Formuli E vším,“ souhlasí Maximilian Günther, současný pilot Maserati MSG Racing. A má pravdu. Hledání kompromisu mezi výdaji již omezeného množství energie, kterou mají jezdci k dispozici, a jízdou na plný plyn je věčný boj jich samotných i jejich inženýrů. Zásadní je přitom zároveň spotřebovat veškerou dostupnou energii tak, aby na konci ePrix nezůstalo v baterii vůbec nic. To, jak daný jezdec zvládá nakládat v průběhu závodu s energií, pak ve výsledku rozhoduje o tom, kdo se v cíli raduje a kdo odjede domů s prázdnou.
