Každým rokem jsou čínská auta více a více konkurenceschopná a dokazuje to i značka JAC se svým modelem iEV A50. I když to zní víc jako název nějaké zbraně, tenhle elektrický sedan umí skutečně hodně nabídnout. Velikostně je na tom zhruba jako Renault MEGANE: je 4 590 mm dlouhý, 1 765 mm široký a 1 490 mm vysoký, rozvor pak činí 2 710 mm.
Vzhledem asi oko estéta neuchvátí, důležité je však to, co je pod kapotou, tedy spíš v podlaze. Tam se nachází 60kWh baterie zajišťující dojezd 500 kilometrů. V reálných podmínkách by to ale mělo být zhruba 400 kilometrů. K dispozici bude i slabší 47kWh baterie s dojezdem 330 kilometrů.
Díky rychlému nabíjení dobijete nejsilnější variantu na 80% kapacitu během hodiny a půl. Elektromotor má výkon 150 koní a dovolí jet maximální rychlostí 150 kilometrů za hodinu. Uvnitř se displej infotainmentu inspiroval Teslou. Je orientovaný na výšku a jeho úhlopříčka činí 10,4 palce. Volič převodovky se zase inspiroval BMW a volant vypadá jako z Chevroletu. I díky tomu se však pravděpodobně dočkáme nízké ceny.
Ve výbavě vám nebude nic chybět: najdete zde bezklíčový vstup, tempomat, kožené čalounění nebo 360stupňovou kameru. O modelu zatím nevíme nic víc, než že se ukáže na autosalonu v Pekingu. Docela bychom si přáli, aby se začal prodávat i u nás, drahý totiž rozhodně nebude. Neoficiální informace mluví o částce 70 tisíc yuanů, v přepočtu asi 250 tisíc korun. Vůz se slabší baterií a v základní výbavě bude určitě vypadat jinak než model na fotkách, přesto je to ale cena velmi příznivá. Myslíte že u nás mají čínské elektromobily šanci?
Zdroj: autohome.com, timeshighereducation.org