Nejnovější známá čísla o vývoji čínského automobilového trhu hovoří jasně; za prvních pět měsíců letošního roku tam nabíjecí automobily dosáhly absolutní tržní většiny, když podle Electreku zaznamenaly podíl 51 %. To sice není nejvyšší podíl na světě; v Norsku se nyní prodává už přes 90 % elektrických aut. Jenže v absolutních číslech je říše středu neohrozitelnou jedničkou. Vloni se totiž na celém světě vyrobilo zhruba 17 milionů elektromobilů, z toho 12 milionů v Číně. A z tohoto množství také 11 milionů v Číně zůstalo. I pokud tedy zanedbáme import, který je v případě čínského trhu marginální, vychází nám, že téměř dvě třetiny všech elektromobilů na světě, konkrétně 65 %, se prodaly v Číně.
Čistě bateriových elektromobilů se za sledované období, tedy letos od ledna do května, prodalo 31 %, což je rovněž velký nárůst. Tamější výrobky se navíc velmi rychle zlepšují, protože čínský trh aktuálně patří mezi ty vůbec nejkonkurenčnější na světě.
