Testujeme vrcholný Ford Mustang Mach-E AWD GT

Ptejte se na to, co vás zajímá
1
Testujeme vrcholný Ford Mustang Mach-E AWD GT
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Vůz nabízí drtivou dynamiku
  • Zatím jezdíme za 23,8 kWh na 100 km
  • Do budoucna je potřeba odstranit některé podstatné nedostatky

Elektrická alternativa ke klasickému Mustangu dělá vrásky na čele mnoha příznivcům značky Ford. Rozhodli jsme se proto k testu vrcholné verze GT, která by nám měla odpovědět na otázku, zda je Mustang Mach-E zábavné auto, jež má své opodstatněné místo v nabídce. Specifikace AWD GT disponuje dvěma elektromotory a kombinovaným výkonem 487 koní. Už při převzetí vozu nás očaroval příplatkový modrý lak karoserie, který, jak se později ukázalo, působí jako lapač pozornosti každého chodce a taktéž ostatních řidičů. Design vozu je pak z velké části převzatý z původního Mustangu, který je klasickým dvoudvéřovým kupé.

Nelze si tak nevšimnout až nápadně podobných zadních světlometů. Taktéž příď s logem koně a úzkými hlavními světlomety je odkazem na benzinového bratra. O něco horší je to v kabině, kde je znát, že se zde Ford vskutku vyřádil a na střed palubní desky „připlácl“ obří tablet. Ten je ale poměrně nevzhledný a štvou nás na něm smítka prachu a otisky prstů, na které je obrazovka velmi náchylná. Pochvalu dáváme sportovním sedačkám, byť kvůli elektrickému pohonu sedí přední cestující až moc vysoko. Za volant vozu se zkoušela posadit osoba s výškou 189 cm a prakticky jí nezbylo žádné místo pro hlavu.

A jízdní stránka? Ta je bravurní! Verze AWD GT disponuje největší kapacitou baterie z celé modelové řady. Díky tomu lze na jedno nabití ujet okolo 400 km, avšak je nutné dodat, že se řidič musí krotit. Nám párkrát „ujela“ noha a dojezd vozu i přes plnou baterii klesl na 290 km... Není se ale čemu divit. Hrozně moc nás začal bavit brutální zátah v rychlostech mezi 5 až 120 km/h, který dokáže nejednomu z cestujících přivodit žaludeční potíže. Počítat musíme taktéž zrychlení z 0 na 100 km/h v čase lehce přes čtyři sekundy a bláznivou povahu vozu, která dokáže nezkušeného řidiče bleskurychle vytrestat.

Na kompletní dojmy se těšte do velkého testu. Už nyní ale můžeme prozradit, že elektrický Mustang svému majiteli rozhodně neudělá ostudu. Je ale na něm pár nepřehlédnutelných chyb, které je potřeba do budoucna vychytat.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E GT

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 743 × 1 881 × 1 613 mm, 2 332 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon358 kW, 487 koní, točivý moment: 860 Nm
Baterie98,7 kWh (91 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od2 023 900 Kč
Diskuze ke článku
Stepan Prucha
Stepan Prucha
Mustanga jsem testoval jeden den, 360 kilometrů. Jízdně skvělé, ale mám velký otazník u spotřeby - podle mých propočtů je spotřeba o 9 až 14 procent vyšší, než jakou udává auto. Rozptyl je dan tím, že auto spotřebu zaokrouhlovalo na celé kWh. Zaměřte se na to v testu prosím.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze