😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Testujeme Volkswagen ID. Buzz GTX LWB

Ptejte se na to, co vás zajímá
20
Testujeme Volkswagen ID. Buzz GTX LWB
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nejvýkonnější a prodloužený Volkswagen ID. Buzz GTX LWB se dostal k nám do redakce
  • Testujeme zejména spotřebu a dálniční jízdu, nabíjí výkonem až 200 kW
  • Manévrování v parkovacích domech je ale složité

Volkswagen ID. Buzz jsme měli v testu mnohokrát v obou dosavadních krátkých verzích. Tedy osobní pětimístné MPV i elektrickou dodávku Volkswagen ID. Buzz Cargo. Nyní se nám ale do redakce dostal Volkswagen ID. Buzz LWB, tedy nová verze s prodlouženým rozvorem a zároveň v nejvýkonnější variantě GTX s pohonem všech kol. ID. Buzz LWB jsme měli možnost projet loni v Hannoveru, kde jsme zároveň projeli „krátký“ Volkswagen ID. Buzz GTX. Nyní jej máme poprvé na redakční test v Česku a to v kombinaci obou, tedy dlouhý Volkswagen ID. Buzz GTX LWB.

Projeli jsme nejvýkonnější minibus v historii značky Volkswagen, ID. Buzz GTX

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB LWB GTX

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 560 Nm
Baterie91 kWh (85 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,3 kWh / 100 km, dojezd: 470 km
Cena od1 800 568 Kč

Základní rozdíly oproti krátkému ID. Buzzu s pohonem zadních kol jsem popsal již při prvních jízdních dojmech z Německa, ze kterých vzniklo i video. Nyní jsem se tedy zaměřil hlavně na to, co jsem tam neměl možnost otestovat. Při cestě do Brna a zpět jsem si vyzkoušel nabíjecí výkon, který se dostal až na 200 kW, tedy v podstatě maximum 400voltové architektury. Nad 50 % už byl výkon „pouze“ 135 kW. Spotřeba po dálniční trase byla 27,4 kWh/100 km.

V tomto testu jsem se zaměřil primárně na spotřebu, kterou jsem v Německu nemohl podrobně vyhodnotit. Na našem kombinovaném okruhu v rámci testu Zaostřeno na spotřebu byla spotřeba podle palubního počítače 23,8 kWh/100 kmn při venkovní teplotě okolo 10 °C.

Projeli jsme Volkswagen ID. Buzz LWB, vypadá jako jezevčík a má 7 míst

Co jsem si v Německu také nemohl s variantou LWB vyzkoušet je parkování v podzemních garážích či parkovacích domech. A v berounském parkovacím domě, kde je při výjezdu hodně zakřivená výjezdová rampa jsem zjistil, že to je opravdu výzva. Rozvor je totiž o více než 10 cm delší než například u BMW i7, které má ovšem řízená i zadní kola, což usnadňuje manévrování. Zároveň je ID. Buzz o 3 a půl centimetru širší, než zmíněný luxusní sedan. Výsledkem je, že na délku se sice ID. Buzz LWB do parkovacího místa vejde lépe (měří pod 5 metrů), na výšku také většinu parkovacích domů a garáží zvládne, ale kvůli proporcím širokého jezevčíka je manévrování při vjezdu a výjezdu komplikované. Pokud tedy parkujete často v podobných prostorách, „krátký“ ID. Buzz bude lepší volbou. Ten ovšem nabídne maximálně 6 míst k sezení a méně prostoru pro zavazadla, zatímco dlouhá verze je až 7místná a mnohem lepší variabilitou interiéru.


Pokud vás na tomto autě něco zajímá, můžete se ptát v komentářích pod tímto článkem. Těšit se můžete na test spotřeby, včetně videa.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
😄👍
Zajima me ta spotreba a nabijeni, coz uz bylo vlastne castecne zodpovezeno.
Jak to, ze to v tom Lokti na PRE nabijelo pri 45% jen 91kW vykonem? Nebyla dost ohrata baterie?
Bezne tam s Teslou tech 140kW sosam a v textu pisete, ze to nad 50% nabiji jeste 135kW…
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Pokud si děti zvyknou na cestování a bude je to bavit. Tak až bude nějaký zánovní kus s třema radama k mání, tak o tom uvažuji. Jako parkování je opruz. To jo, ale je to jediné reálné sedmimístné EV. Bude s dětma na kempování nebo v sedmi s prarodičema co už neradi řídí dálky, ale zároveň se chtějí někam podívat. Do center měst moc nevjizdim a spotřeba no...no je to velké no. A stačila by mě "jen" zadokolka.
Josef L
Josef L
Spotřeba 27.5 kWh/100 km a průměrná rychlost 69 km. To bych nenazýval slovem dálniční spotřeba. Teplota 17,5° C, to je krásné počasí, v zimě je to úplně jinde.
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 07:58
Tak vcerejsi testovani Kie nedopadlo. Prodejce mi volal, ze ji budou mit na par dni at prijedu, jenze to nebyl predvadeci kus, ale auto pro zakaznika, takze projizdka nebyla mozna a staticky jsem si ji jiz prolezl na eSalonech.
Prolezl jsem tedy, alespon infotainment. Zklamalo me, ze pri zadani trasy do navigace to nevlozilo na dlouhe trase zadnou nabijeci zastavku a neukazalo to nikde procenta v cili, coz je za me dost zasadni vec.

S Buzzem to byla jina. Velmi prijemny prodejce. Pan v letech, ale s prijemnym prehledem a zkusennostmi s bev. To se moc nevidi. Stravil jsem tam dve hodiny.
Byla to dlouha verze, ale ne GTX, takze akcelerace mi prisla pochopitelne vlazna, i kdyz na pomery dodavky dobre, a co me zklamalo nejvice byl hluk. Chapu, ze je to dodavka, no doufal jsem, ze to bude lepsi. Obzvlast na dalnici uz to auto od 120km/h dost huci.
Vnitrni prostor to je ovsem jina liga. To je vazne sen vsech tatinku, maminek i deti.
Infotainment jsem prolezl dukladne a je to az na par drobnosti samozrejme stejne jako ve Skodovce.
Podle rady pana Pulznera jsem konecne nasel vypocet procent v cili. Je tedy skoda, ze to neni na ocich neustale jako v Tesle nebo Renaultu, ale lepsi nez nic.

Spotrebu jsem mel na kratkem testovacim okruhu kde bylo prevazne mesto a jen par kilometru dalenice neco pres 21kWh/100km, coz je samozrejme nic nerikajici.
Tesim se az ho fDrive otestuje a prinese presnejsi cisla. Snad to bude co nejdrive. Dodaci lhuta je pry kolem 4 mesicu (jako u Enyaqa), a rad bych s nim uz pripadne tahl v lete karavan k mori. 😉

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze