Volkswagen ID. Buzz jsme měli v testu mnohokrát v obou dosavadních krátkých verzích. Tedy osobní pětimístné MPV i elektrickou dodávku Volkswagen ID. Buzz Cargo. Nyní se nám ale do redakce dostal Volkswagen ID. Buzz LWB, tedy nová verze s prodlouženým rozvorem a zároveň v nejvýkonnější variantě GTX s pohonem všech kol. ID. Buzz LWB jsme měli možnost projet loni v Hannoveru, kde jsme zároveň projeli „krátký“ Volkswagen ID. Buzz GTX. Nyní jej máme poprvé na redakční test v Česku a to v kombinaci obou, tedy dlouhý Volkswagen ID. Buzz GTX LWB.
Projeli jsme nejvýkonnější minibus v historii značky Volkswagen, ID. Buzz GTX
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB LWB GTX
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 560 Nm |
Baterie | 91 kWh (85 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,3 kWh / 100 km, dojezd: 470 km |
Cena od | 1 800 568 Kč |
Základní rozdíly oproti krátkému ID. Buzzu s pohonem zadních kol jsem popsal již při prvních jízdních dojmech z Německa, ze kterých vzniklo i video. Nyní jsem se tedy zaměřil hlavně na to, co jsem tam neměl možnost otestovat. Při cestě do Brna a zpět jsem si vyzkoušel nabíjecí výkon, který se dostal až na 200 kW, tedy v podstatě maximum 400voltové architektury. Nad 50 % už byl výkon „pouze“ 135 kW. Spotřeba po dálniční trase byla 27,4 kWh/100 km.
V tomto testu jsem se zaměřil primárně na spotřebu, kterou jsem v Německu nemohl podrobně vyhodnotit. Na našem kombinovaném okruhu v rámci testu Zaostřeno na spotřebu byla spotřeba podle palubního počítače 23,8 kWh/100 kmn při venkovní teplotě okolo 10 °C.
Projeli jsme Volkswagen ID. Buzz LWB, vypadá jako jezevčík a má 7 míst
Co jsem si v Německu také nemohl s variantou LWB vyzkoušet je parkování v podzemních garážích či parkovacích domech. A v berounském parkovacím domě, kde je při výjezdu hodně zakřivená výjezdová rampa jsem zjistil, že to je opravdu výzva. Rozvor je totiž o více než 10 cm delší než například u BMW i7, které má ovšem řízená i zadní kola, což usnadňuje manévrování. Zároveň je ID. Buzz o 3 a půl centimetru širší, než zmíněný luxusní sedan. Výsledkem je, že na délku se sice ID. Buzz LWB do parkovacího místa vejde lépe (měří pod 5 metrů), na výšku také většinu parkovacích domů a garáží zvládne, ale kvůli proporcím širokého jezevčíka je manévrování při vjezdu a výjezdu komplikované. Pokud tedy parkujete často v podobných prostorách, „krátký“ ID. Buzz bude lepší volbou. Ten ovšem nabídne maximálně 6 míst k sezení a méně prostoru pro zavazadla, zatímco dlouhá verze je až 7místná a mnohem lepší variabilitou interiéru.
Pokud vás na tomto autě něco zajímá, můžete se ptát v komentářích pod tímto článkem. Těšit se můžete na test spotřeby, včetně videa.
Zajima me ta spotreba a nabijeni, coz uz bylo vlastne castecne zodpovezeno.
Jak to, ze to v tom Lokti na PRE nabijelo pri 45% jen 91kW vykonem? Nebyla dost ohrata baterie?
Bezne tam s Teslou tech 140kW sosam a v textu pisete, ze to nad 50% nabiji jeste 135kW…
Prolezl jsem tedy, alespon infotainment. Zklamalo me, ze pri zadani trasy do navigace to nevlozilo na dlouhe trase zadnou nabijeci zastavku a neukazalo to nikde procenta v cili, coz je za me dost zasadni vec.
S Buzzem to byla jina. Velmi prijemny prodejce. Pan v letech, ale s prijemnym prehledem a zkusennostmi s bev. To se moc nevidi. Stravil jsem tam dve hodiny.
Byla to dlouha verze, ale ne GTX, takze akcelerace mi prisla pochopitelne vlazna, i kdyz na pomery dodavky dobre, a co me zklamalo nejvice byl hluk. Chapu, ze je to dodavka, no doufal jsem, ze to bude lepsi. Obzvlast na dalnici uz to auto od 120km/h dost huci.
Vnitrni prostor to je ovsem jina liga. To je vazne sen vsech tatinku, maminek i deti.
Infotainment jsem prolezl dukladne a je to az na par drobnosti samozrejme stejne jako ve Skodovce.
Podle rady pana Pulznera jsem konecne nasel vypocet procent v cili. Je tedy skoda, ze to neni na ocich neustale jako v Tesle nebo Renaultu, ale lepsi nez nic.
Spotrebu jsem mel na kratkem testovacim okruhu kde bylo prevazne mesto a jen par kilometru dalenice neco pres 21kWh/100km, coz je samozrejme nic nerikajici.
Tesim se az ho fDrive otestuje a prinese presnejsi cisla. Snad to bude co nejdrive. Dodaci lhuta je pry kolem 4 mesicu (jako u Enyaqa), a rad bych s nim uz pripadne tahl v lete karavan k mori. 😉