Nový Mercedes-Benz třídy E se představil v létě letošního roku a my jsme samozřejmě přinesli kompletní představení tohoto vozu. Jelikož má Mercedes strategii nastavenou tak, že elektromobily ve vyšších třídách staví na samostatných platformách, nenabízí samozřejmě plně elektrický pohon. To by ostatně ani nedávalo smysl, protože by konkuroval modelu EQE. Prakticky všechny motorizace pod jeho kapotou jsou ale elektrifikované, alespoň v úrovni mild-hybridu. Nabízí ale i několik plug-in hybridních motorizací. My testujeme vrcholnou, tedy Mercedes-Benz E 400e 4Matic.
Technické parametry Mercedes-Benz E (2023) 400 e 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 949 × 1 880 × 1 468 mm, 2 190 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 280 (185 + 95) kW, 381 (252 + 130) koní, točivý moment: 650 Nm / 1 800 ot/min |
Baterie | 25,4 kWh (19,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 55 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 0,6 l / 100 km |
Cena od |
Zatímco jedna plug-in hybridní motorizace je s naftovým motorem, dvě jsou s benzínovým. My testujeme tu silnější z nich. Všechny ale mají stejné zásadní výhody mezi plug-in hybridy. Těmi jsou dlouhý dojezd na elektřinu a rychlonabíjení, jaké by mohly závidět i mnohé elektromobily. Hned moje první dojmy za volantem tohoto vozu jsou, že třída E „zeskovatěla“, tedy že mám pocit, jako kdybych řídil spíše Mercedes-Benz třídy S. Jak zpracováním interiéru, tak i komfortem podvozku a hlavně jízdními vlastnostmi, včetně obratnosti. Třída E totiž poprvé dostala natáčecí zadní nápravu, kterou jsem měl poprvé možnost vyzkoušet ve voze Mercedes-Benz EQS a byl překvapený, jak se auto s délkou 5,2 metru otočí na ploše, kde by mělo problém i auto o dvě třídy menší. Třída E má sice menší úhel natáčení zadních kol, ale zase je to trochu menší auto, takže pocitově stačí stejná plocha. Manévrování ve městě pak dostává úplně jiný rozměr.
Hlavní je ale podle mě na Mercedesu E hybridní pohon, který díky baterii o kapacitě 25,4 kWh, z nichž je využitelných 19,5 kWh, nabízí teoretický kombinovaný dojezd na elektřinu až 106 km. Zároveň má, jako jeden z mála plug-in hybridů, i rychlonabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 50 kW. Některé městské elektromobily by mu tento výkon mohly závidět a ještě více vozů v zimě, protože se tímto výkonem zvládá nabíjet i v zimních teplotách pod bodem mrazu, které momentálně panují. Jen je potřeba před nabíjení (nebo v jeho průběhu) povolit vyšší výkon ve voze nebo v mobilní aplikaci MercedesMe. Jinak auto povolí pouze 20 kW.
Obojí jsem vyzkoušel na delší trase z Berouna do Trhového Štěpánova a zpět. Ta (i s počátečními jízdami po Berouně) měří 114 km a většina vede po dálnici, kde jsem jel maximální povolenou rychlostí, pokud to situace dovolila. Z toho bylo podle auta 94 km v čistě elektrickém režimu a celková spotřeba byla 1,8 l/100 km a k tomu 21,4 kWh/100 km. Na cestu zpět už byla baterie vybitá, ale stejně jsem si potřeboval odskočit a koupit malou svačinu. I na těch pár minut se vyplatí plug-in hybridní Mercedes připojit, protože za těch 8 minut se nabilo 5,78 kWh na 30 % kapacity baterie. I díky tomu byla celková spotřeba za celou cestu dlouhou 226 km pouhých 3,4 l/100 km benzínu, protože 148 kilometrů jsem ujel v režimu EV. Celková spotřeba elektřiny pak byla 13,3 kWh/100 km.
Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem. Na dotazy odpovím v testu.