Autem roku 2024 v Česku se stal Mercedes-Benz třídy E. Porazil čisté elektromobily

Autem roku 2024 v Česku se stal Mercedes-Benz třídy E. Porazil čisté elektromobily
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Titul Auto Roku 2024 získal Mercedes-Benz třídy E
  • Na druhém místě skončilo BMW 5 a třetí bylo Subaru Crosstrek
  • Čistokrevné elektromobily Kia EV9 a Hyundai Ioniq 6 obsadily 4. a 5. příčku

Letošní ročník ankety Auto Roku 2024 je za námi a výsledky jsou rozhodně zajímavé.

Na konci listopadu se uskutečnily testovací jízdy s 21 nominovanými vozy, které odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů pečlivě zkoumala. V prosinci byla oznámena pětice finalistů, mezi kterými nechyběly čistokrevné elektromobily Hyundai Ioniq 6 a Kia EV9, BMW řady 5 s možností výběru mezi elektromobilem, plug-in hybridem a spalovacími motory a Mercedes-Benz třídy E nabízející vedle tradičních motorů i plug-in hybridní motorizace. Do finále se probojovalo i Subaru Crosstrek s mild-hybridním pohonem.

Velkým tématem letošního ročníku byla otázka, zda titul Auto Roku 2024 poprvé získá elektromobil. Nakonec však zvítězil Mercedes-Benz třídy E, který získal 132 bodů a dokázal předčit své konkurenty. BMW řady 5 se umístilo na druhém místě se 118 body, následované bylo Subaru Crosstrekem s 90 body. Vozy Kia EV9 a Hyundai Ioniq 6, přestože byly mezi favority, se umístily až na čtvrtém, respektive pátém místě s 82, respektive 78 body.

Mercedes-Benz třídy E bodoval i širokou nabídkou

Vítězství Mercedes-Benzu třídy E ukazuje, že i v době rostoucí popularity elektromobilů může vozidlo s bohatou nabídkou motorizací, včetně plug-in hybridních variant, zaujmout odbornou porotu a veřejnost. Je to důkazem toho, že flexibilita a schopnost nabídnout zákazníkům různé formy pohonu může být klíčová pro úspěch na trhu. Mercedes-Benz třídy E bodoval variabilitou, protože kromě benzínových a naftových pohonů (reálně spíše mild-hybridních) můžete mít různé plug-in hybridy s benzínovými i naftovými motory. Zároveň je možné si připlatit i za vzduchový podvozek nebo natáčecí zadní nápravu, které zlepší jízdní vlastnosti z hlediska komfortu i manévrování s velkým autem ve městě.

Nová Třída E je jedinečnou kombinací špičkových technologií, digitalizace a tradice. Pro některé naše zákazníky je Třída E modelem, který utváří celkovou image a budoucí směřování osobních vozů Mercedes-Benz. Je to proto, že již více než 75 let nastavuje standard pro luxusní sedany střední třídy. Také v nejnovější generaci zachováváme tradiční klíčové hodnoty, abychom stanovili nová měřítka. Jsme opravdu vděční a zároveň hrdí, že Třída E byla vyhlášena Autem roku 2024 v České republice,“ říká Alexander Henzler, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika. „Společně s autorizovanými prodejními partnery jsme nadšeni, že můžeme pozvat naše zákazníky k vyzkoušení širokého portfolia, aby poznali celou řadu zcela nových podob Třídy E a našli svůj personalizovaný vůz roku. Mohou si vybrat z více než 20 různých modelů, včetně Třídy E All-Terrain s nepřekonatelnou všestranností a benzinových nebo naftových plug-in hybridů s převratnou účinností,“ dodává Henzler

Zároveň je třeba zmínit, že úspěch elektromobilů Hyundai Ioniq 6 a Kia EV9 v této prestižní anketě signalizuje, že elektromobily jsou stále více vnímány jako plnohodnotná alternativa k tradičním spalovacím a hybridním vozidlům. Jejich umístění mezi finalisty a silná konkurence, kterou představovaly, potvrzují, že budoucnost automobilového průmyslu bude neodmyslitelně spojena s elektromobilitou.

Letošní ročník Auto Roku 2024 tak přinesl nejen nového vítěze, ale také potvrdil trend rostoucí popularity a technologické vyspělosti elektromobilů. Výsledky hlasování naznačují, že v nadcházejících letech můžeme očekávat zajímavý vývoj. Stane se v příštím roce autem roku elektromobil? Jaké by bylo vaše pořadí finálové pětice? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.

Odborná porota Auto Roku 2024

Složení odborné poroty Auto Roku 2024 bylo následující: Běhal Ondřej (Autosalon.tv), Borský Michal (CNN Prima News), Busta Michal (Business Car), Dittrich Lukáš (Autosalon.tv), Kvášová Sabina (Žena v autě), Hanke Petr (Automobil Revue), Holeček Petr (Metro/idnes.cz), Hyan Tomáš (TH Auto), Káňa Leoš (Svět motorů), Kolman Stanislav (Garáž.cz), Lažanský Milan (Novinky.cz), Majurník Jan (Garáž.cz), Mička Jan (Autorevue.cz), Müller Martin (MM Automotive), Pecák Radek (Deník.cz), Rejlek Jakub (Faster), Rybecký Vladimír (Autoweek), Srpová Eva (Hospodářské noviny), Šidlák Martin (Flotila) a Tomíšek Marek (fdrive.cz).

Technické parametry Mercedes-Benz E (2023) 400 e 4Matic

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 949 × 1 880 × 1 468 mm, 2 190 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4
Výkon280 (185 + 95) kW, 381 (252 + 130) koní, točivý moment: 650 Nm / 1 800 ot/min
Baterie25,4 kWh (19,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 55 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze