Volvo XC90 B5
test

Volvo XC90 B5

Bylo nás šest

Když přišlo největší Volvo na trh, většina automobilových novinářů i široké veřejnosti se křižovalo, že jízda s čtyřválcem v takovém obrovi nebude zrovna hitparáda. Jiný, než čtyřválcový motor přitom v autě nenajdete. My jsme si minulý rok vyzkoušeli plug-in hybridní verzi, které pravděpodobně patří budoucnost. S faceliftem však přišla i do klasického dieselu mild-hybridní technologie. U většiny aut si ji ani nevšimnete, bude Volvo výjimkou?

Interiér: nově pro šest

Facelift uvnitř nezměnil vůbec nic a všechno důležité již padlo v předchozím testu plug-in hybridní verze. Vše je tedy při starém, což je opět správně. Pocit uvnitř je odlišný než u konkurence: kombinace mála ovladačů a světlé kůže dodává pocitu exkluzivnosti. Sedadla skvěle drží tělo a dají se dobře nastavit. Béžová si však nebude rozumět s tmavě modrými džíny. Prostoru je všude víc než dostatek, což ještě podpoří velká panoramatická střecha.

V předchozím odstavci jsem vám vlastně trošku zalhal: změna v interiéru proběhla a vlastně docela velká. Přibylo totiž americké řešení sedaček 2+2+2. Šestimístná varianta je k mání za příplatek 5 tisíc korun. Jedinou výhodou ve srovnání se sedmimístnou variantou je lepší přístup k poslední řadě sedadel. Sedmimístná varianta je mimochodem samozřejmě nejdražší a připlatíte za ni 40 tisíc korun. I ve třetí řadě najdete dostatek místa, především pokud druhou řadu posunete blíže k řidiči. Další změna je opravdu malinká, v nejvyšší výbavě Inscription dostanete nový design „diamantu“ jako volič automatické převodovky. V noci je dokonce lehce podsvícený. Názory na to, jestli jde o vkusné řešení se liší, mně se to vlastně docela líbí.

Středový displej dostal pár updatů, pořád však připomíná rozhraní z mobilu. Ovládá se dobře, především pokud stojíte. Pokud je ale potřeba řešit nějaký složitější úkol, může odvést dost pozornosti. Dobře se s ním naučte, potřebovat jej budete i k ovládání klimatizace nebo sklopení zadních hlavových opěrek. Je samozřejmě i základem pro multimediální systém a jeho příplatkových 14 reproduktorů Harman/Kardon za 26 tisíc korun napojených na 600W digitální zesilovač. Pokud jste velcí fajnšmekři, možná budete chtít připlatit 100 tisíc za systém Bowers & Wilkins s 12kanálovým zesilovačem a ohromujícím výkonem 1 400 W + 19 reproduktory.

Volvo XC90 B5

Multimediální systém situovaný na výšku oceníte při využití 360stupňové kamery. Při využití klasické zpětné kamery tolik praktický není. Spolehnout se můžete na Apple CarPlay i Android Auto a veškerou další konektivitu.

Chytré systémy a funkce: naprostá špička

V testech často používám slovní spojení armáda bezpečnostních asistentů. K Volvu se hodí asi nejvíce: vždyť zde napočítáte 14 pomocníků na obranu posádky i okolí. Tím nejlepším je Pilot Assist III pro jízdu v kolonách a semi-autonomní řízení, které ukazuje, že auto je už nyní připravené jezdit bez vás. Systém potřebuje značení jízdních pruhů a funguje do 130 km/h. Volant krásně ztuhne a vůz se drží uprostřed jízdního pruhu v bezpečné vzdálenosti od vozidla před vámi. Je skoro až děsivé, jak rychle dáte systému svou plnou důvěru, naštěstí vás bude průběžně informovat, že odpovědnost máte pořád vy.

Švédi již stihli analyzovat více než 43 tisíc dopravních nehod, ve kterých figurovalo více než 72 tisíc cestujících.

Vylepšení dostal balíček City Safety, který na vozidla reaguje až do 200 km/h a dokáže bez vaší pomoci zpomalit o 60 km/h. To znamená, že do 60 km/h v hodině by auto nemělo nabourat do vozu před vámi a ve vyšších rychlostech alespoň výrazně zmenšit následky nehody. Na cyklisty auto reaguje do 80 km/h a dokáže zbrzdit o 50 km/h. Chodce zvládne detekovat také do 80 km/h ale dokáže zbrzdit o 45 km/h. Na velkou zvěř Volvo reaguje do 100 km/h a zabrdí o 15 km/h.

Automobilka přidává také odvrácení srážky před přejetím do protisměru nebo podporou vyhnutí. Jde o nejlepší bezpečnostní sadu, kterou momentálně v autě můžete dostat. Švédi již stihli analyzovat více než 43 tisíc dopravních nehod, ve kterých figurovalo více než 72 tisíc cestujících. V posledních 10 letech tak dosáhli snížení počtu vážně zraněných cestujících ve vozech Volvo o 50 procent.

Volvo XC90 B5

Parádně fungují LED světla, která Volvo nazvalo Full-LED Active High Beam. Světlo je dvakrát intenzivnější než xenony a do zatáček se natáčí až o 30 stupňů. Vůz krásně přepíná dálková světla a umí „vystínovat“ ostatní auta. Systém umí rozpoznat také chodce a cyklisty a zabránit jejich oslnění. Současně auto umí sledovat až 10 objektů. V noci je sledovat práci světel neskutečná zábava.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze