Volvo XC60 T8
test

Volvo XC60 T8

Mladší, přesto vyzrálejší sourozenec

Jenom čtyřválcové motory, nová platforma, která už předem počítala se stavbou elektrifikovaných modelů, Volvo on Call konečně dostupné v České republice a též modelová ofenzíva. Tak by se ve stručnosti dalo shrnout dění okolo automobilky Volvo, minimálně v České republice. Na platformě SPA stojí nejen Volvo XC90 a Volvo XC40, ale mimo jiné i třetí SUV v modelové řadě, tedy Volvo XC60. Jak funguje a jaká je verze T8, tedy ta, kterou si můžete zapojit i do zásuvky?

Vnější design: jeden hezčí sourozenec než druhý

Já na bráchu, brácha na mě. Tak nějak působí design Volva XC60, který se nese v podobném duchu jako jeho starší a větší sourozenec XC90. Jde však o povedený design a podle mého XC90 patří k těm nejpovedenějším SUV modelům na trhu. U XC60 to platí také. Designové stránce prospěl i sportovní nádech díky výbavě R-Design. Kola dělají auto a námi testovaný kus dělala 19palcová kola s pěti dvojitými paprsky. Na tohle auto se zkrátka moc pěkně kouká. Dvé koncovky výfuku a na přídí typický LED světlomet ve tvaru Thorova kladiva se mi opravdu líbí.

Rozměrové je na tom XC60 následovně: 4 688 mm na délku, 1 902 na šířku a 1658 mm na výšku. Není to už taková (v dobrém slova smyslu) stodola jako XC90 a věřte, že je to znát. Na místo si i tak rozhodně stěžovat nebudete, ale o tom až později. Podobně jako XC90 nebo nejmenší XC40, i XC60 stojí na nové platformě SPA. Ta byla už od počátku vyvíjena s tím, že bude sloužit jak spalovacím motorům, tak také elektrifikovaným pohonným jednotkám. Volvo tedy nevzalo starou platformu, na kterou nasazuje elektrifikaci, ale šlo opačnou cestou.

Technické parametry Volvo XC60 (2017) T8

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 688 × 1 902 × 1 658 mm, 2 118 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon407 (320 + 87) koní, toč. moment: 400 Nm
Baterie10,4 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?
Infotainment? displej
Cena1 784 900 Kč

Technika a výbava: v jednoduchosti je síla, u T8 to platí dvojnásob

V testu Volva XC40 jsem psal o tom, že Volvo je do jisté míry jako Apple. Tehdy jsem to psal v souvislosti s infotainmentem, ale nyní si říkám, že je to podobné i s motory. Jednoduchost. Volvo šlo na tuhle cestu a ať už přemýšlíte nad XC90, XC60 nebo snad XC40, všude máte na výběr naftový, benzinový a plug-in hybridní pohon. My jsme měli k dispozici XC90 T8, tedy plug-in hybridní verzi, která vychází z motoru T6, tedy dvoulitrového benzinové čtyřválce. Ten je „nadopován“ jak kompresorem, tak turbodmychadlem. A aby toho nebylo málo, tak své přidá i elektromotor, který kompletně pohání zadní nápravu.

Vpředu je ještě generátor, který pro změnu ukládá energii do baterie mezi nápravami. Volvo XC60 T8 je čtyřkolka, ale při normálním ježdění se pohánějí jen kola přední. V případě potřeby jde až polovina z kombinovaného výkonu 407 koní na zadní nápravu.

Jak jsem již nastínil, testovaný kus měl výbavu R-Design. Už v základu toho dostanete hodně, ale připlácet je pořád za co. Například vzduchové odpružení vyjde na 62 800 Kč, head-up displej na 33 000 Kč a za paket IntelliSafe, který se stará o vaší bezpečnost, dáte 45 500 Kč, ale jde o sakra dobře utracené peníze.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze