Pro Volvo je bezpečnost na prvním místě. Sníží tak maximální rychlost svých aut

Pro Volvo je bezpečnost na prvním místě. Sníží tak maximální rychlost svých aut
  • Od příštího roku budou mít všechna Volva omezovač rychlosti na 180 km/h
  • Důvodem je snaha upozornit na rizika spojená s jízdou vysokou rychlostí

Švédská automobilka se rozhodla k razantnímu kroku – u všech svých nových modelů hodlá zavést omezovače rychlosti. Nový elektronický omezovač by měl mít hranici 180 km/h. Tento krok je jasným hlasem v boji za větší bezpečnost za volantem a přímou reakcí na slib, že v novém Volvu již nezemře žádný člověk při nehodě. Rok 2020 by měl být pro automobilku původem ze severu Evropy zlomový. Vedení společnosti se rozhodlo pro továrně instalovaný omezovač rychlosti ve všech svých nově vyrobených vozech. „Volvo je lídrem v oblasti bezpečnosti: vždy jsme byli a vždy budeme,” říká Håkan Samuelsson, generální ředitel Volva. Automobilka tak hodlá dodržet slib, že v žádném novém Volvu již nezemře žádný člověk při autonehodě. Dokonce by neměl utrpět ani vážnější zranění.

Podle nových oficiálních materiálů si v automobilce Volvo uvědomují, že jen s pomocí technologií se k nulové hodnotě nedostanou. Rozšiřují tak své pole působnosti i na chování řidičů. Volvo uvádí, že na základě výzkumu byly identifikovány tři zbývající problematické oblasti bezpečnosti, které představují tzv. mezery bránící v dosažení cíle Vize 2020. Na předním místě zde stojí vysoká rychlost. Kromě obecného omezení rychlosti automobilka dále hledá možnosti, jak spojit chytrou technologii pro omezení rychlosti s technologií monitorování prostoru, v němž se vůz pohybuje, aby její vozidla mohla v budoucnu automaticky omezovat rychlost v blízkosti škol a nemocnic.

Chceme zahájit diskuzi na téma, zda mají výrobci automobilů právo, nebo dokonce povinnost instalovat do svých vozů technologie, které budou měnit chování jejich řidičů s ohledem na rychlost jízdy, opilost nebo nepozornost,“ řekl Samuelsson. „Zatím nemáme na tuto otázku jasnou odpověď, ale věříme, že bychom se mohli postavit do čela této debaty a stát se v této oblasti průkopníky.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze