Nové Volvo XC90 se představilo, ale už jsme ho znali

1
Nové Volvo XC90 se představilo, ale už jsme ho znali
Fotografie: Volvo Cars
  • Automobilka Volvo představila velký facelift modelu XC90
  • Volvo XC90 získává technologie z elektromobilu EX90
  • Nabízí pouze plug-in hybridní a mild-hybridní pohony

Volvo XC90 dlouhodobě plní roli vlajkové lodi značky Volvo. Jde o prémiové SUV až pro 7 cestujících a samozřejmě nabízí i plug-in hybridní pohon. Nejnovější generace Volva XC90 ale pro nás není takovým překvapením, jde totiž o druhý facelift, byť velmi podrobný a zásadní. XC90 tak bude koexistovat na trhu s čistě elektrickou vlajkovou lodí EX90, která se již představila dříve. Dokonce již byl zveřejněn český ceník a dnes jsme psali i o tom, že k prvním zákazníkům v Evropě dorazí již v tomto měsíci.

Nové Volvo XC90 vychází z EX90

Z modelu EX90 nová generace XC90 nepřebírá pouze technický a designový základ, ale také většinu technologií, včetně infotainmentu, který sdílí i s mnohem menším elektromobilem Volvo EX30. Společnost Volvo Cars říká, že se snaží zjednodušovat složité. Proto chce svým zákazníkům dopřát uživatelský zážitek, který jim pomůže projíždět se svým vozem každodenním životem bezpečně, soustředěně a s radostí. Tímto přístupem se inženýři řídili také při vytváření nového infotainment systému pro již zmíněné plně elektrické modely EX90 a EX30.

 

Nyní tuto filozofii automobilka přenáší do faceliftu svého velkéhé SUV Volvo XC90. Tento nový uživatelský zážitek se nicméně nebude omezovat jen na jeden model. Prostřednictvím jednoduché softwarové aktualizace vzdáleným přístupem automobilka poskytne nejnovější uživatelský zážitek také milionům dalších řidičů vozů Volvo po celém světě. Pokud v současné době řídíte vůz Volvo s integrovanými aplikacemi a službami Google, můžete se na bezplatnou změnu uživatelského prostředí rovněž těšit, a to v příštím roce.

Nového infotainmentu se dočkají i majitelé stávajících vozů Volvo

Náš uživatelský zážitek nové generace přinese výrazné zlepšení zákaznické zkušenosti, přičemž je důležitým krokem na naší cestě k poskytování technologických řešení s důrazem na člověka,“ uvádí Erik Severinson, ředitel pro produkt a strategii ve společnosti Volvo Cars. „Uživatelské prostředí budeme prostřednictvím vylepšení a rozšíření funkcí na základě softwarových aktualizací vzdáleným přístupem průběžně a plynule přizpůsobovat potřebám našich zákazníků, abychom postupem doby vylepšovali vozy i celkový zážitek našich zákazníků,“ dodává Severinson.

Pojďme ale zpět k modelu XC90 a jeho pohonným jednotkám, ze kterých nás zajímá hlavně plug-in hybrid. Podrobnosti o hybridním systému zatím neznáme, ale označení T8 napovídá, že by mělo jít o stejnou techniku, jakou známe z předchozí generace Volva XC90. Tomu napovídá i udávaný elektrický dojezd více než 70 km podle metodiky WLTP, protože i předchozí generace měla elektrický dojezd až 73 km. Základem tohoto hybridního systému je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr a systémový výkon 335 kW, tedy 455 koní.

Z nového XC90 vyzařuje sebevědomí – a proč také ne? Naše hybridní vlajková loď představuje již roky jeden z našich nejlépe prodávaných modelů, přičemž se stále jedná o favorita mnoha zákazníků,“ uvedl Jim Rowan, generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Ať se již jedná o komfort, prostor, luxus, všestrannost, nebo efektivitu hybridního pohonu, model XC90 exceluje na všech úrovních. Volvo XC90 prodávané vedle modelu EX90 nabízí zákazníkům možnost vybrat si vůz, který lépe odpovídá jejich potřebám, zatímco pro nás znamená vyvážení portfolia, aby odpovídalo našemu probíhajícímu přechodu směrem ke kompletní elektrifikaci.

Kromě plně elektrického dojezdu přes 70 km, což znamená, že dokáže pokrýt potřeby při každodenním pravidelném dojíždění spousty řidičů s nulovými lokálními emisemi, Volvo XC90 navíc v případě potřeby nabízí mnohem delší dojezd: na delších cestách můžete využívat hybridní pohon, kdy na scénu nastupuje benzínový motor, aby prodloužil dojezd o více než 800 km. Spotřeba paliva při vybité baterii je dle metodiky WLTP 8,6 l/100 km. Z dat automobilky Volvo vyplývá, že přibližně polovina vzdálenosti, kterou urazí nejnovější plug-in hybridní vozy Volvo, je ujeta s využitím čistě elektrického pohonu. Mezi další možnosti, pro které se můžete rozhodnout, patří kombinace spalovacího a elektrického motoru zajišťující konstantní pohon všech kol a podporující jízdu v terénu.

Vyvážené produktové portfolio

Vedle nové modelové řady plně elektrických vozidel zůstává plug-in hybridní Volvo XC90 T8 populární volbou velké části zákazníků a také důležitým vozem z hlediska objemu prodeje a ziskovosti. Společně s plně elektrickými modely vytváří plug-in hybridní vozy jako model XC90 a další jeho sourozenci podle automobilky vyvážené globální produktové portfolio společnosti Volvo Cars, které vytváří pevný most směrem k plně elektrické budoucnosti.

Pro zákazníky, kteří preferují vůz bez externího nabíjení, nabízí Volvo také výběr ze dvou mild-hybridních motorizací. Obě varianty, B5 i B6, jsou vybaveny 48V lithium-iontovou baterií a integrovaným startér-generátorem, díky čemuž je možné v reálných podmínkách snížit emise a spotřebu paliva až o 15 %.

Jeden z nejbezpečnějších vozů na silnici

Stejně jako u každého jiného vozu značky Volvo, klade automobilka i u modelu XC90 velký důraz na bezpečnost. Volvo XC90 podle automobilky představuje jeden z nejbezpečnějších dostupných vozů. Je vybaven vyspělou bezpečnostní klecí a také komplexní sadou prvků aktivní bezpečnosti, které pomáhají zajistit pro vás, vaše milované i všechny ostatní na silnici bezpečí.

 

Prostřednictvím radaru a přední kamery dokáže Volvo XC90 rozpoznat, zda jste vyjeli do protisměrného jízdního pruhu, načež vás může zásahem do řízení bezpečně vrátit zpět do vašeho jízdního pruhu a tím předejít kolizi. Mimoto vám pomůže zabránit neúmyslnému sjetí ze silnice. A pomocí automatického brzdění a zásahu do řízení vám může pomoci předcházet srážkám s jinými vozidly, chodci, cyklisty a velkými zvířaty, jako jsou například losi ve Švédsku, domácím prostředí automobilky Volvo.

 

Legendární komfort: ve standardu

Jízda ve voze Volvo XC90 je dle automobilky lepší než kdykoli dříve, což je dáno kromě jiného také legendárním komfortem sedadel a vylepšeným odpružením, které jsou součástí standardní výbavy. Každý z jednotlivých tlumičů je nyní schopen mechanicky se přizpůsobit aktuálním podmínkám na vozovce, čímž přispívá k optimálnímu komfortu a stabilitě pro sebejistější a příjemnější jízdní zážitek. Nezbývá než dodat, že se těšíme, až si to vyzkoušíme na vlastní kůži.

Jestliže si chcete vychutnat jízdní komfort naplno, na přání je k dispozici vzduchové odpružení spolupracující s aktivním podvozkem, který v zájmu zajištění komfortního jízdního zážitku 500krát za sekundu monitoruje vůz, silnici a řidiče. V závislosti na vašich prioritách, jako jsou snadné nastupování a vystupování díky snížení světlé výšky, lepší aerodynamika při jízdě vysokou rychlostí nebo vyšší světlá výška pro nerovný terén, se může XC90 se vzduchovým odpružením snížit o 20 mm nebo až o 40 mm naopak zvýšit. Kromě toho konstruktéři v některých částech vozu zesílili izolaci, díky čemuž do vozu proniká méně hluku způsobeného větrem a pohybem kol po vozovce.

 

Modernizovaný interiér nabízí nový design přední části kabiny v duchu toho nejlepšího z moderního skandinávského designu. Palubní deska je formována v horizontálnějším provedení a je obložena dekorativními panely vyrobenými z prémiových recyklovaných materiálů, které vytvářejí bohatší texturu, přičemž je rozdělena novými vertikálními výdechy ventilace. Za noční jízdy přispívá k ještě luxusnějšímu pocitu vylepšené osvětlení interiéru.

 

V reakci na zpětnou vazbu současných uživatelů vozu XC90 designéři kabinu překonfigurovali, aby byla ještě praktičtější. Vytvořili v rámci středové konzoly další úložný prostor zahrnující přidaný držák nápojů, přičemž z důvodu zajištění většího pohodlí umístili bezdrátovou nabíječku telefonu za středový tunel, kde je oddělená od hlavního úložného prostoru. Vypadá to velmi lákavě a těšíme se, až vám budeme moci přinést první jízdní dojmy.

   
Diskuze ke článku
Petr Diskuze
Petr Diskuze
To že bude takový velký auto s 2,0 litrovým benzínem jezdit do 9ti litrů ......... to si fakt nemyslím.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze