Druhá generace Volva XC90 byla představena již před deseti lety a nyní je v prodeji její druhý facelift. Jenže tohle auto je u zákazníků tak oblíbené, že ani elektrické EX90 nedokáže plně nahradit stálici, která je v nabídce již od roku 2002. Z toho důvodu se Švédi rozhodli, že započnou vývoj třetí generace, která se automaticky stane plug-in hybridem. Ačkoliv ještě není známo datum, kdy by se měl vůz představit, minulostí budou verze s čistě spalovacím pohonem. Elektrifikaci nejde zastavit a dopady to bude mít právě na chystanou novinku. Volvo začne s výrobou tohoto vozu v Číně, v minulosti už ale automobilka naznačila, že plánuje uvést novou techniku i v Evropě. Mimo to se chystá příchod dalších modelů, mezi které patří například nedávno oznámené EX60.
Nové Volvo XC90 pak nejspíše převezme část techniky z chystaného plug-in hybridu XC70. Ten bude pro začátek určen pro čínský trh a na základě jeho technických specifikací si již dnes můžeme leccos odvodit. Třetí vydání XC90 nejspíše dostane spalovací motor v kombinaci s baterií o kapacitě 21 kWh nebo s 39 kWh. Současná verze T8, která je taktéž PHEV, přitom nabízí baterii s hrubou kapacitou 18,8 kWh. Nárůst kapacity bateriového setu by tak rozhodně vozidlu prospěl. Uvidíme ale, kdy se podaří třetí vydání velkého SUV s logem Volva vlastně dokončit a uvést do nabídky. Konkurence totiž nikdy nespí a stačí jeden rok na to, aby ostatní představili ještě něco lepšího.
Technické parametry Volvo XC90 (2024) T8
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 5 037 × 1 964 × 1 744 mm, 2 818 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 335 kW, 455 koní, točivý moment: 400 Nm |
| Baterie | ? |
| Nabíjení | konektory: Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 800 + 70 km |
| Cena od | 2 218 400 Kč |
