Volvo EX90 má kompletní český ceník. Skoro vše je ve standardu, ceny odpovídají

6
Volvo EX90 má kompletní český ceník. Skoro vše je ve standardu, ceny odpovídají
Fotografie: Volvo Cars
  • Volvo EX90 nabízí standardně pohon všech kol a 7 míst
  • V nabídce je jediná kapacita baterie, zato ale dva různé výkony

Český importér Volvo Cars zveřejnil kompletní ceník a konfigurátor elektrické vlajkové lodi své nabídky. Sedmimístné a bezmála třítunové elektrické SUV Volvo EX90 nabízí jedinou úroveň výbavy pojmenovanou Ultra, ta je ale vyčerpávající a příplatky jsou žádány jen za vyloženě přepychové prvky. Ceník i konfigurátor jsou tak vlastně velice stručné, což je zjevný trend u všech výrobců. Ušetří se tím totiž spousta peněz za homologace jednotlivých verzí i výrobní náklady. Časy rozsáhlé přizpůsobitelnosti tedy u Volva zřejmě končí. Uvidíme, co na to ostatní výrobci, právě bohatá nabídky příplatků je totiž jednou ze zvyklostí v evropské prémiové třídě, kam se Volvo řadí.

První cena 2 669 900 Kč je zhruba o 170 000 korun vyšší, než bylo původně anoncováno, nicméně ve své kategorii jde vzhledem k nabízené protihodnotě o přiměřenou částku. Dostanete za ni baterii o využitelné kapacitě 107 kWh, čtyřkolku s výkonem 408 k, zrychlením z klidu na 100 km/h za 5,9 s a nejvyšší rychlostí obligátních 180 km/h (na tuto hodnotu automobilka omezuje maximálku všech svých modelů už několik let). Komu by to nestačilo, může si doplatit 130 000 Kč za Twin Performance, s nímž si polepší na 517 k a 4,9 s.

Sériová výbava jako obvykle stojí na dlouhém seznamu bezpečnostních systémů a prvků. Kromě těch obvyklých tu najdeme i LiDAR, doplňující přední radar, samočinné vyhnutí chodci či cyklistovi při hrozící srážce, aktivní předcházení kolizí v protisměru či sjetí ze silnice, samočinné zastavení v křižovatce při nebezpečí kolize, virtuální štít kolem vozidla fungující do rychlosti 10 km/h, aktivní varování před nárazem zezadu a případné zmírnění jeho následků, rozšířené sledování pozornosti řidiče se schopností samočinně zastavit a zavolat pomoc v případě náhlé indispozice, systém varování před nebezpečím přes cloud či upozornění na možnost jízdy (tuto funkci už nějaký čas znají strojvedoucí z moderních lokomotiv). Nechybí ani lehké a rychlé brzdy po drátě.

Standardní elektrická výzbroj obsahuje nabíjení DC 250 kW a AC 22 kW, tepelné čerpadlo, dálkové aktualizace OTA, volitelný One Pedal Drive s nastavitelným automatickým režimem, volič jízdních režimů, vektorování točivého momentu, nezávislý vysokonapěťový ohřev vozu, dvě klimatizační jednotky (a čtyři nastavitelné zóny) a adaptivní vzduchové pérování se samonivelační funkcí.

Komfort vylepšuje čtyřzónová klimatizace s aktivním filtrem a ionizátorem vzduchu, přístup pomocí telefonu, indukční nabíječka mobilu, samočinné měkké dovírání dveří, elektrické hands free otvírání kufru, přední sedadla s masáží, nastavitelnými bočnicemi, nastavitelnou stehenní opěrkou a pamětí nastavení, mechanicky posuvná a sklopná všechna sedadla 2. řady, sedadla třetí řady s elektrickým sklápěním/vyklápěním, head-up displej, veganský interiér s koženkovými potahy, prémiový soundsystém Bose se 17 reproduktory a 940 W, palubní Wi-Fi/Bluetooth, DAB, jakostní koberce, „frunk“ a vyhřívání volantu a čtyř sedadel. Standardem je dále panoramatická střecha, maticové LED světlomety, celoroční pneumatiky, příprava na tažné zařízení či panoramatické kamery.

Doplatit lze vlastně jen za náhradu standardních 21" kol 22" (25 200 Kč), potahy z kombinace střižní vlny a recyklovaného polyesteru (31 500 Kč), jinou než šedou metalízu Vapour (26 500 Kč), kombinaci pokročilého parkovacího asistentu s dálkovým ovládáním a pokročilého řidičova asistentu (62 900 Kč, případně každý zvlášť za 28 400 a 55 600 Kč), zatmavená zadní boční okna (13 400 Kč) či jako třešničku high-endové audio Bowers & Wilkins s 25 reproduktory a 1 610 W za 80 400 Kč.

Technické parametry Volvo EX90 Twin Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 037 × 1 964 × 1 744 mm, 2 818 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 408 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie111 kWh (107 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,9 kWh / 100 km, dojezd: 585 km
Cena od2 319 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Drahý a ještě to žere i trávu u silnice. měli by tam dávat tak 130 kWh baterie.
Jaroslav Štreit
Jaroslav Štreit
Naposledy upraveno: 21. 5. 2023 15:31
Wow... vidím, že kvalita aut jde opravdu z kopce... motor a vektorování OK, ale Bose? :-D B&W stál kdysi 30 000, o tolik nenarostla ani inflace... a ještě bez pravé kůže... No nic, asi si naši xc60 my19 R-design T5 nechám jako sběratelský kousek... Kůže je prostě kůže... Ale pořád lepší než etron, který nemá V2X (a nikdo neví kdy bude).
Petr Paulika
Petr Paulika
A tak krásná auta to byla. Když si vzpomenu na 740, 760, 850, V70, V90. Jj, nový design úplně v koncích.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze