😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Volvo EX90 čeká v příštích letech velká změna. Napoví technika modelu ES90

1
Volvo EX90 čeká v příštích letech velká změna. Napoví technika modelu ES90
Fotografie: Volvo
  • Volvo EX90 přejde v příštích letech na 800V architekturu
  • Dorovná se tak technicky nově představenému modelu ES90
  • Nová technika výrazně zrychlí nabíjení

Minulý týden došlo na světovou premiéru Volva ES90, které je nově vlajkovou lodí značky. Plně elektrický model představil svou „nabušenou“ techniku, v jejímž čele stojí 800V architektura. Jenže v nabídce Volva ještě figuruje jedna vlajková loď. Tou je dříve představené SUV s označením EX90, které má v porovnání s ES90 pouze 400V architekturu. Je to tak trošku logické, protože Volvo EX90 se světu představilo již v roce 2022. Do prodeje se ale dostává až nyní. Švédský výrobce ale nyní oznámil, že v příštích letech přijde významné vylepšení techniky, jehož základem se stane právě 800V architektura. EX90 a ES90 tak budou technologicky nabité vozy, které se nabíjecí stanici budou moci nabíjet výkonem přes 300 kW.

Technologickou změnu potvrdil i sám generální ředitel společnosti Jim Rowan. Ten řekl: „Začali jsme se 400 volty na architektuře SPA2 a poté jsme ji chtěli upgradovat. Částečně kvůli dojezdu a rychlejším rychlostem nabíjení, kdy na 800V architektuře můžeme dosáhnout 300 km dojezdu získaných za 10 minut.“ Oproti tomu Volvo EX90 se dokáže na dostatečně výkonné nabíjecí stanici nabíjet výkonem až 250 kW, což s ohledem na jeho velkou kapacitu baterie umožní nabít z 10 na 80 % za 30 minut. Pokud by se ale instalovala 800V architektura, díky nabíjecímu výkonu 350 kW (toho dosahuje ve vyšších verzích i ES90) by se nabíjení mohlo zkrátit o 10 minut. Otázkou pak zůstává, zda se Volvo EX90 dočká i lehkého navýšení, popřípadě změny chemie baterie.

Technické parametry Volvo EX90 Twin Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 037 × 1 964 × 1 744 mm, 2 818 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 408 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie111 kWh (107 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,9 kWh / 100 km, dojezd: 585 km
Cena od2 434 900 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Škoda, že to auto není tak pěkné jako ICE V90. To je 1. problém.

Až druhý a třetí problém je teoreticky kapacita baterie a 800V.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze