Plně elektrické Volvo EX90 má být technologickou bombou na kolech. Potvrzuje to tisková zpráva, která pojednává o komplexním mapovém systému Google HD. Ten bude kromě klasických dat využívat LiDAR, kamery a radary. Díky tomu EX90 mnohem lépe porozumí okolní situaci a udrží posádku v bezpečí. Aby Volvo mohlo dále vylepšovat systém asistovaného řízení a v budoucnu představit technologii plně autonomního řízení, potřebuje k tomu najít způsob, jak do detailu rozpoznat, co se děje v okolním prostředí. A to jak přímo před vozem, tak i v delší vzdálenosti za zatáčkami, které posádku teprve čekají.
Proto chce švédský výrobce podporovat komplexní mapový systém Google HD navržený speciálně pro výrobce automobilů, který řidičům poskytne velmi podrobné a aktuální informace o silničním prostředí. V návaznosti na dlouhodobou spolupráci se společností Google se stane automobilka Volvo Cars a její strategická dceřiná společnost Polestar prvními výrobci automobilů, kteří počínaje nedávno uvedenými modely Volvo EX90 a Polestar 3 zavedou technologii HD map do svých vozů.
S využitím mapového systému Google HD se získá možnost propojit ve voze Volvo EX90 data z prvotřídní senzorické sady s přesnými lokalizačními daty systému Google a informacemi o jízdních pruzích, což usnadní fungování systémů poloautomatického řízení, jako jsou asistent pro změnu jízdního pruhu a pokročilý asistenční systém řidiče Pilot Assist. Uvedené informace o silničním prostředí budou v kombinaci s údaji z LiDARu a dalších senzorů zpracovány výpočetním jádrem vozu tvořeným platformami Xavier a Orin systému NVIDIA Drive AI.
Propojením dat z mapového systému Google HD s informacemi získanými z vnějších senzorů pro snímání okolí vozu a se softwarem pro asistované řízení vyvinutým společností Zenseact, automobilka usiluje o vytvoření předvídatelnějšího, bezpečnějšího a pohodlnějšího jízdního zážitku. V budoucnu podpoří mapový systém Google HD spolu se sadou senzorů tvořenou LiDARem integrovaným ve střeše, radary, kamerami a ultrazvukovými senzory zavedení technologie autonomního řízení, protože umožní vozu lépe rozumět okolnímu prostředí.
Technické parametry Volvo EX90 Twin Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 037 × 1 964 × 1 744 mm, 2 818 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 770 Nm |
Baterie | 111 kWh (107 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,9 kWh / 100 km, dojezd: 585 km |
Cena od | 2 434 900 Kč |
Technické parametry Polestar 3 Long Range Single motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 900 × 2 120 × 1 614 mm, 2 500 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 220 kW, 299 koní, točivý moment: 490 Nm |
Baterie | 111 kWh (107 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 650 km |
Cena od |