Reálná spotřeba Opelu Corsa-E v běžném provozu
test

Reálná spotřeba Opelu Corsa-E v běžném provozu

Zaostřeno na spotřebu
12

Opel Corsa-e je trochu nenápadný elektromobil z koncernu Stellantis, který vznikl ještě v koncernu PSA, má tedy stejnou techniku jako například Peugeot e-208. K němu má nejblíže velikostně, protože jde o jediné dva elektrické hatchbacky segmentu B. Ostatní elektromobily PSA jsou crossovery, případně patří o třídu výše do segmentu C.

Opel Corsa-e jsme už v testu měli, je to elektromobil, který překvapí příznivou cenou a rychlým nabíjením. Jak je na tom ale v otázce spotřeby a z ní vyplývajícího dojezdu? A jak si vede v různých jízdních režimech? Na to se podíváme v tomto testu zaostřeném na spotřebu.

Opel Corsa-e – test

Technické parametry Opel Corsa-e (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 060 × 1 809 × 1 437 mm, 1 455 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 330 km
Cena od879 990 Kč

Opel Corsa-e má baterii o celkové kapacitě 50 kWh, jak si můžete přečíst v katalogu výše, z čehož je využitelných 45 kWh. To zajišťuje teoretický dojezd podle WLTP až 352 kilometrů a udávaná kombinovaná spotřeba dle WLTP je 16,5–17,5 kWh/100 km dle výbavy vozu. Cena startuje dle standardního ceníku na 789 990 Kč včetně DPH. Současná akční cena je ale ještě o 30 tisíc Kč nižší. Nejvyšší výbava Ultimate vyjde na 899 990 Kč a na ni je akční sleva dokonce 50 tisíc korun.

Palubní počítač Opelu Corsa-e ukázal spotřebu 15,7 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač Opelu Corsa-e ukázal spotřebu 15,7 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 19 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 14,4 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to už 18,7 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h stoupla výrazněji na 24 kWh/100 km.

Reálná spotřeba vyšla na 42,1 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 201 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Jelikož test probíhal v teplotách do 20 °C, které zejména v ranních hodinách klesaly i pod 10 °C, spotřebu někdy navýšilo i topení. Celkově šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem cca 43 kilometrů a spotřeba tam byla 18,5 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky v podobném poměru, ale s mírnou převahou dálnic. Palubní počítač ukázal za celý test 18,7 kWh/100 km. Celkem Opel Corsa-e odebral 45,152 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 22,46 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 43 km) 18,46 kWh/100 km 243 km
Mimo město (90 km/h) 14,35 kWh/100 km 313 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 18,65 kWh/100 km 241 km
Dálnice (130 km/h) 24 kWh/100 km 187 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 15,7 kWh/100 km 286 km
Celý test (201 km) podle nabíjení 22,46 kWh/100 km

Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 19 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 4 až 20 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 45 kWh.

Komentář autora:

Technika je stejná jako u jiných elektromobilů z dílny PSA. Mně ve všech z nich chybí možnost volby intenzity rekuperace pomocí pádel pod volantem, zejména pak absence nulové rekuperace pro plachtění. Oceňuji ovšem alespoň možnost volby mezi slabou rekuperací (D), která se k tomu plachtění blíží, a silnou rekuperací (B).

Celkově vozy PSA umí jezdit relativně úsporně, pokud nepotřebujete topit. I zde se mi ale potvrdilo, že topení spotřebu zvedá poměrně výrazně, je tedy nutné v zimě počítat s výrazně kratším dojezdem. To je vidět i na rozdílu v celkové spotřebě proti stejně velkému Peugeotu e-208 se stejnou technikou, kde jsem v zimním testu naměřil výrazně vyšší hodnoty spotřeby ve stejných režimech jízdy.

Lovcem dálničních kilometrů rozhodně Opel Corsa-e není, při 130 km/h už byste museli nabíjet často, ale na dálnice ani není určený. Jakožto hatchback segmentu B se nejvíce uplatní ve městě a okolí. Tam vás nebude trápit vyšší spotřeba a kratší dojezd při dálniční rychlosti, stejně jako zkrácený dojezd při nižší venkovní teplotě.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

opel-corsa-e-2019
Klady
  • možnost volby rekuperace alespoň ve dvou stupních
  • poměrně nízká spotřeba při ideální teplotě
Zápory
  • velký vliv vnější teploty na spotřebu
  • vyšší spotřeba na dálnici
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Jojo výrobci se už postupně učí lhát o spotřebě, za chvíli budeme číst na budicich v autě spotřebu 12 kWh, ale reálná bude +40%.
Roman Placer
Roman Placer
Ta spotřeba je ok tak do města a meziměsto do 90ti, ale na dálnici je to teda tragický, žere to více jak má 6 let stará Tesla Model S. Za ty peníze by mě toto asi nepřesvědčilo. Co je jasné, že na trhu jsou mnohem efektivnější a větší stroje (např. starý Ioniq, Tesla Model 3).
Ivan Hoe
Ivan Hoe
u tak malého auta při takových naměřených hodnotách bych spotřebu nedával do kladů... ale pořád musím kvitovat konečně zase nějaké menší městský vůz mezi těmi velkými neeko mastodonty...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze