Opel Corsa-e
test

Opel Corsa-e

Překvapí rychlým nabíjením a dobrou cenou
3

Vypadá jako spalovací, ale jeho srdce je elektrické. Líbivý vzhled pak vylepšuje velmi rychlým nabíjením, solidním interiérem i jízdními vlastnostmi a sympatickou cenou. Opel ale zanedbal softwarovou stránku přizpůsobení elektromobilitě. Jaký je první elektrický Opel vzniklý ve spolupráci s koncernem PSA? To se dozvíte v našem testu.

Rok 2020 je jednoznačně ve znamení elektromobility a na český trh se dostávají i první elektromobily od značek, které tu zatím auto s čistě elektrickým pohonem neprodávaly. A jedním z nich je i nový Opel Corsa-e. Možná si říkáte, že Opel přeci už elektromobil má a jmenuje se Ampera-e. To je sice pravda, ale tento nadějný elektromobil s dlouhým dojezdem byl vyvinut ještě ve spolupráci s koncernem GM (v USA se auto prodávalo jako Chevrolet Bolt EV). Než se ale stihl vůz podívat na český trh, koupil Opel francouzský koncern PSA a prodej Ampery byl postupně ukončen.

Opel Corsa-e – test

Prvním elektromobilem německého Opelu, který se dostává oficiálně na český trh, je tak právě Corsa-e. Stojí na jednotné platformě koncernu PSA, kterou využívá Peugeot e-208, Peugeot e-2008 nebo třeba DS3 Crossback E-TENSE a další modely, a přináší tak zajímavou výbavu za rozumnou cenu. Ba co víc, za méně peněz nabídne v několika ohledech více, než jiní električtí konkurenti a na českém trhu předběhla Corsa-e i mateřský Peugeot, jehož e-208 je sice stylovější, ale také o něco dražší.

Technické parametry Opel Corsa-e (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 060 × 1 809 × 1 437 mm, 1 455 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 330 km
Cena od789 990 Kč

Design: elektromobil incognito

V průběhu testu to budu psát zřejmě ještě hodně krát, ale přesně takové auto na trhu chybělo. Velikostně, elegancí a jednoduchostí. Corsa-e vypadá úplně stejně jako její spalovací sourozenec a zvenku těžko rozeznáte, že jde o elektromobil. Má elegantní, ale konzervativní tvary a pro ty, kteří chtějí normálně vypadající auto s elektrickým pohonem menší velikosti s cenovkou výrazně pod milion korun, je Corsa-e v současnosti vlastně jedinou možností.

Normální ale neznamená nudná. Naopak, Corse to skutečně sluší. Kromě základní výbavy (789 tisíc Kč) si můžete pořídit i vyšší výbavu e-Elegance (829 tisíc Kč) nebo sportovně vyhlížející e-GS Line, kdy obě mají například LED světla a dále si můžete přikoupit doplňkovou výbavu včetně skleněné střechy.

Elektrickému Opelu to sluší a prakticky nikdo nepozná, že jde o elektromobil

Náš testovaný vůz byl právě ve verzi Elegance s černě lakovanou střechou, chromovými lištami a příplatkovými 17palcovými koly (standardní jsou 16palcová) a autu to prostě slušelo. A jak tedy na ulici poznáte, že jde o elektromobil, nikoliv o benzinovou/naftovou verzi? Kromě absence výfuku snad jen pomocí malého loga „E“ na B sloupku a samozřejmě dle označení na zádi. Jinak je to skutečný incognito elektromobil a tváří se jako standardní Corsa, což může být pro někoho plus.

Technika a výbava: vítej do PSA

Jak už bylo řečeno, Corsa-e je v podstatě sourozencem Peugeotu e-208, ale i e-2008 nebo DS3 Crossback E-TENSE . Všechna auta používají stejnou platformu pro elektrická vozidla koncernu PSA, do které je zabudována baterie s kapacitou 50 kWh a elektromotor uložený pod kapotou s výkonem 100 kW. Jde o stejné auto, jaké si můžete pořídit i v benzinové/naftové verzi, oproti kterým ale elektromobil nemá nijak zmenšený vnitřní prostor.

Opel Corsa-e (2019)

I přes baterii s poměrně vysokou kapacitu se podařilo dostat hmotnost pod 1,5 tuny, pohotovostní hmotnost auta je 1 455 kg, což je o 300 kg více, než má nejsilnější zážehová varianta. Díky elektromotoru jsou ale i tak dynamické parametry u elektromobilu znatelně lepší a na stovku se z nuly auto dostane za 8,1 vteřiny (nejsilnější zážehová verze za 8,7 s), o další jízdní dynamice nemluvě. Jediným omezením je maximální rychlost 150 km/h, která je pochopitelně znatelně nižší než u spalovacích verzí, v Česku nás ale toto omezení trápit nemusí.

Zatímco spalovací verze ale pořídíte v nižší výbavě už za zhruba 350 tisíc korun, na elektromobil si musíte připravit minimálně 780 tisíc. Takové srovnání ale není úplně férové a pokud bychom chtěli porovnat výkonově podobné verze a zvolili bychom nejsilnější benzinovou variantu s 96 kW, kterou bychom dovybavili alespoň do základní výbavy, kterou poskytuje nejlevnější verze elektromobilu, dostali bychom se na částku 536 tisíc Kč. Vzhledem k výrazně levnějšímu následnému provozu elektromobilu už to pak není tak markantní rozdíl, ale pochopitelně je nutné si vypočítat, zda se vám elektromobil dle vašeho použití vyplatí.

Už základní verze Corsy-e za 789 tisíc Kč je hezky vybavené auto, kterému nechybí bezklíčkové odemykání a startování, dešťový senzor, rozpoznávání dopravních značek, automatická klimatizace či tempomat. Příplatková výbava je pak naceněná velmi příznivě a za parkovací asistent dáte 9 tisíc Kč, za navigační systém včetně 10palcového displeje pak 20 tisíc Kč a stejnou částku zaplatíte i za panoramatickou střechu. Kožené čalounění vás pak vyjde na 30 tisíc Kč. Pokud si svoji elektrickou Corsu vybavíte vším, co Opel nabízí, dostanete se na rovný milion korun včetně DPH, což je za elektromobil stále zajímavá cena.

Diskuze ke článku
Vladimir Hladová Liska
Nepouzitelny elektrosrot
Petr Jedlička
Petr Jedlička
No celkem bych měl k článku výhrady. Vozidlo se do plného stavu nabije dle výběru dobíjecí stanice . Pokud použijete běžnou dobíjecí stanici , trvá dobíjení 4,5 hodiny . Další rozpor je v dojezdu. Reálný dojezd je 220 - 230 km při zapnuté rekuperací v městském provozu. Upozorňuji, v běžném užívání . Vozidlo jsem měl k dispozici 10 dní a tak můžu hodnotit. Vozidlo jsem testoval reálných podmínkách a nijak jsem se neohlížel na fakt , že jde o elektroauto. Jinak je to první elektromobil , který se tváří jako normální auto a tak se i chová . Bohužel , velikosti je to spíše druhé auto do rodiny nebo pro důchodce. Nicméně pořizovací cena je stále vysoká a ani nižší náklady na provoz investici nevrátí.
Za mě auto pěkné, kvalitní zpracování , příjemné ovládání , ale vysoká cena .

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze