Právě testujeme Renault Megane Electric

Dlouhodobý test Renault Megane Electric
17
Právě testujeme Renault Megane Electric
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Renault Megane E-Tech Electric je zřejmě nejzajímavější kompaktní elektromobil, který lze aktuálně koupit
  • Do nižší střední třídy totiž přináší technologie obvykle používané v mnohem dražších autech

Renault pravidelně nabízel elektromobily už v době, kdy o tom naprostá většina konkurentů ještě ani neuvažovala. Dnes přinášejí nové čistě elektrické Renaulty významné technologické bonusy. Který jiný automobil této kategorie vám nabídne AC nabíjení výkonem 22 kW, a to dokonce standardně? A kde jinde dostanete synchronní cize buzený elektromotor?

V zářivě červené barvě na efektních 20" kolech to elektrickému Meganu kromobyčejně sluší

O to zvědavěji jsme přebrali zářivě červený Renault Megane E-Tech Electric k dlouhodobému testu, jehož úkolem je nejen důkladně prověřit elektrický pohon, ale i vlivy různých podmínek na jeho výkony a efektivitu. Futuristicky střižený hatchback se nám líbil už při oficiální české prezentaci, nyní se zapojuje do stále delšího seznamu elektromobilů, které v redakci fDrive prošly důkladným prověřením každého detailu.

Megane si hned zpočátku dal tak trochu vlastní branku cenou, která startuje na částce 1 205 000 Kč za základní linii iTechno, případně 1 280 000 Kč za naši vrcholnou Iconic. To je na dnešní dobu hodně. I když se po sečtení příplatkové výbavy a zohlednění parametrů cena ukáže jako přiměřená, chtělo by to možnost volby některé z levnějších verzí, které jsou k mání na západních trzích. Třeba Němci mohou volit i provedení se slabším motorem 130 k, které vyjde o 3 100 eur (74 200 korun) levněji, případně verzi se 40kWh baterií, slabším motorem a nabíjením DC výkonem 85 kW, které je o 8 100 eur (194 000 korun) levnější. Ve Francii je k mání dokonce i verze s jednofázovým nabíjením. Ještě lepší by ale bylo, kdyby Renault zlevnil, podobně jako řada konkurentů.

Moderně střižený interiér skýtá dostatek prostoru i pohodlí, jen relativně úzká okna omezují výhled

Opticky vyšší cena ovšem skrývá mimořádně komplexní, atraktivní a velmi dobře navržené auto. To díky nezvyklým proporcím karoserie nabízí uvnitř hojný dostatek místa a zároveň dokázalo zůstat elegantní. Konstruktéři bez zbytečného sentimentu odstranili klasický přístrojový štít a řadu dalších prvků, které by podle automobilky zbytečně zvyšovaly výrobní cenu. Ve většině případů to ničemu zásadně nevadí, ale absence head-up displeje by mohla zamrzet. Uvidíme po prvních týdnech testování.

Po prvních kilometrech jsme ocenili velmi dobře naladěný podvozek, který se však přiklonil výrazně na stranu sportovní požitkářské tuhosti. Ta mnohem více připomíná někdejší Mégane R.S. než sériové verze, které vždy okouzlovaly jízdním i cestovním komfortem. Z velké části se na tom podílely i působivé dvacítky, na nichž hatchback jezdí. Pokud bude příležitost v budoucnu si osahat i verzi na menších 18" kolech (doba, kdy jezdily luxusní sedany kalibru BMW 7 na 15" kolech, zase není tak dávno), rádi porovnáme jejich vliv na plavnost jízdy. Stejně tak i u jiného obutí než u našich zátěžových pneumatik Goodyear.

Nabíjení je velkým plusem nového Meganu, zejména díky standardnímu rychlému AC 22 kW

Rovněž u nabíječky se zdá, že čekací doby nebudou tak hrozné, zejména po čerstvé aktualizaci softwaru baterie na verzi 1.1.0, která v minulých dnech dorazila bezdrátově do našeho vozu. Výrobce udává maximální nabíjecí příkon 130 kW, což sice není ve své třídě špičková hodnota, avšak mnohem důležitější je nabíjecí křivka. Na ni se samozřejmě v rámci testu také zaměříme, stejně jako na další obvyklé hodnoty. A právě tady dáváme vám, čtenářům, možnost do procesu testování vstoupit.

Co by vás na novém Meganu zajímalo? Pište do komentářů. Pokud to bude v našich silách, tak odpovíme, případně vyzkoušíme během testu.

Technické parametry Renault Mégane E-TECH EV60

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 200 × 1 768 × 1 505 mm, 1 636 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 300 Nm / 100 ot/min
Baterie65 kWh (60 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 450 km
Cena od990 000 Kč
Diskuze ke článku
Ing.Václav Hellebrand
Ing.Václav Hellebrand
Když se srovná cena třeba s Teslou 3, tak těch kupců (minimálně v ČR, kde žádné dotace nejsou) asi hodně nebude.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Potkal jsem ho v Praze a je to teda celkem prcek. Jako plnohodnotné rodinné auto pro čtyři ani náhodou...aspoň má tažné. Ale nejhorší je cena. Teda cena/výkon. Jako malé auto stačí i Stellantis...a za cenu až 1,3mil. máte Tesly, Ioniq 5 i 6, BMV iX1, Enyaq ...však aj EX30 AWD 315kW je levnější...MG4...a další...cena 800-900tisic by seděla lépe:/
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Za tu cenu mě na tom autě nezajímá vůbec nic. Navíc je uvnitř velké asi jako Clio. Prostorově to bylo zklamání, když jsem si do toho jinak pěkného auta sedl. Nejhorší to bylo vzadu, to je jen pro děti. Kufr velmi hluboky, takže šílená nakládací hrana. A ten kufr je na délku opět jak v Cliu. Jen ve předu to šlo, ale proč sem si měl pořád mačkat koleno o držák mobilu, to jsem nepochopil. :-))
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Další nevýhodou a to dost zásadní je přední náhon. Taktně se v článku mlčí o provedení cize buzeného motoru. Nikde jsem po tom nepátral, ale velmi pravděpodobně má uhlíky. I kdyby vydrželi staticíce kilometrů, tak se opotřebovávají a práší do motoru.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze