Plně elektrický Renault Scenic přichází. Má až 220 koní a ujede 600 km

IAA Mnichov 2023
Plně elektrický Renault Scenic přichází. Má až 220 koní a ujede 600 km
Fotografie: Renault
  • K dispozici budou dvě varianty s odlišnou kapacitou baterie a výkonem
  • Výkonnější verze Scenicu E-Tech ujede na jedno nabití okolo 600 km
  • Nechybí propracovaný jízdní asistent nebo čtyřstupňová rekuperace

Zcela nový elektrický Renault Scenic E-Tech je navržen pro rodiny a jejich potřebu svobodně a bezpečně cestovat. Novinka se představila dnes na výstavě IAA Mnichov a hladce zapadá do strategického plánu Renaulution. Další generace populárního rodinného přepravníku překypuje užitečnými a intuitivními technologiemi. Půjde o první sériově vyráběný vůz, který zapouzdřuje cíl skupiny Renault stát se výrobcem automobilů nové generace prosazujícím spravedlivý přechod k elektromobilitě. Nový Scenic ctí tři pilíře, na kterých stojí nová strategie značky: životní prostředí, bezpečnost a začlenění. Renault ukázal první generaci modelu Scenic před 27 lety. Od té doby se objevilo několik dalších generací a jeho první vydání způsobilo revoluci na trhu s rodinnými vozy. Jeho název Scenic je zkratkou pro Safety Concept Embodied in a New Innovative Car.

Elektrický Renault Scenic má 220 koní a ujede 600 Km

A co vlastně nový Renault Scenic E-Tech nabízí? Vůz přijíždí na platformě CMF-EV a nabízí celkem odvážný design. Novinka dostala kompaktní baterii s kapacitou 60/87 kWh a jeden elektromotor na přední nápravě poskytuje výkon od 170 do 220 koní, což přináší dostatek agility a dynamiky ve vyšších rychlostech. Scenic E-Tech je na délku dlouhý 4,47 metru, na šířku měří 1,86 metru a na výšku 1,57 metru. Rozvor činí 2,78 metru a základem je pětimístné uspořádání a zavazadlový prostor o objemu 545 litrů. 20" kola jsou účelově navržena pro zvýšení efektivity vozidla. Tato lehká, hliníkem kovaná kola nesou označení Oracle a dodávají se speciálními kryty, jež zlepšují celkovou aerodynamiku, a tím pádem i spotřebu. Dokonce i kliky dveří zcela nového Scenicu E-Tech jsou v jedné rovině.

Renault Scenic E-Tech bude k dispozici v barvách Flame Red, Midnight Blue, Starry Black, Shale Grey Glossy, Shale Grey Satin (exkluzivně pro výbavu Esprit Alpine) a Pearl White. V závislosti na výbavě si zákazník bude moci vybrat ze dvou barev střechy a sloupků (Starry Black nebo Shale Grey Glossy). Průkopnická panoramatická střecha Solarbay a loketní opěrka Ingenious doplňuje celou řadu vybavení pro pohodlí cestujících. Nechybí ani multimediální systém OpenR Link, jenž je schopen nabídnout až 50 aplikací. Zcela nový elektrický Scenic E-Tech bude prvním elektrickým modelem v nabídce značky, který bude obsahovat výbavu Esprit Alpine. Ta dodává vzrušující sportovní výraz a novinka se dostane trh začátkem příštího roku.

Plně elektrický Scenic E-Tech nabízí čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které lze měnit skrze dvojici pádel pod volantem. Důležité je zmínit, že v základním nastavení umí vůz plachtit. Až teprve v dalších třech úrovních je možné využít zpětné získání energie. K dispozici budou dvě výkonnostní varianty, které nabídnou 170 a 220 koní. Společně s tím se pojí odlišná kapacita baterie, kdy u základní verze najdeme 60kWh. Ti náročnější mohou sáhnout po 220koňové verzi, ke které se páruje baterie s kapacitou 87 kWh. Všechny verze vozidla mají zvládnout nabíjení AC proudem o výkonu až 22 kW. Předběžná úprava teploty baterie je dalším klíčovým prvkem výbavy, který najdeme u nového Scenicu. Systém jednoduše zapne pár kilometrů před nastaveným cílem v mapě úpravu teploty a připraví vůz na nabíjecí proces.

Na rychlonabíjecích stanicích půjde využít výkon až 150 kW (platí pro verzi s výkonem 220 koní). V rámci cestování s celou rodinou se jistě bude hodit celá řada úložných prostor. Ty celkově nabídnou 38,7 l objemu, což řadí zcela nový elektrický Scenic k nejlepším ve své třídě. Využít lze například přihrádku v palubní desce (4 l), přihrádky ve dveřích automobilu (13,6 l), velký otevřený úložný prostor na středové konzole (6,6 l) se dvěma velkými držáky nápojů (2 l) nebo přihrádku pod loketní opěrkou (3,4 l). V rámci jízd jsou k dispozici čtyři jízdní režimy – Comfort, Sport, Eco a Perso. Každý z nich poskytuje jinou atmosféru tím, že kombinuje jiný odstín vnitřního osvětlení, odlišnou citlivost pedálu akcelerátoru či funkčnost klimatizace.

Ambientní osvětlení kabiny umí nabídnout 48 barev. Všechna světla jsou typu LED a přítomen je tzv. automatický režim, který se každých 30 minut přizpůsobuje 24hodinovému cirkadiánnímu rytmu a denní době (studené barvy během dne a teplé v noci). Renault integroval také možnost využít služby typu Deezer, Spotify, Amazon Music, Waze, Les Incollables pro Renault, SongPop pro Renault, L'Equipe, Vivaldi, Kabriol, Karacal a mnoho dalších. Samozřejmě se myslelo i na bezpečnost. Proto se ve výbavě ocitá „Dálniční a dopravní asistent nové generace“, který se rovná automatizaci řízení úrovně 2 na dálnicích a rychlostních komunikacích. Tento systém kombinuje kontextový adaptivní tempomat, systém Stop & Go, centrování jízdních pruhů a využívání geolokačních dat na účelově navržené mapě.

Při nízkých rychlostech (například v dopravních zácpách) může řidič dočasně upravit systém centrování jízdního pruhu tak, aby vozidlo zůstalo na jedné straně vozovky a umožnilo vozidlům s předností předjíždět jej na druhé straně. Systém dále odkazuje na informace z kamery v přední části vozidla s informacemi z mapy, aby se zvýšenou přesností zobrazoval zákonný rychlostní limit v danou chvíli. Pokud rychlost vozidla překročí zákonný limit, systém řidiče viditelně a akusticky varuje. Pokud je aktivován inteligentní tempomat – který je součástí paketu Safety Coach – automaticky se upraví rychlost vozidla na daný limit. Zcela nový elektrický Scenic E-Tech se začne vyrábět ve Francii v továrně ElectriCity v Douai. Až 24 % materiálů vozidla bude možné opět zrecyklovat. Na trh se nová generace Renaultu Scenic E-Tech dostane zkraje příštího roku.

Technické parametry Renault Scénic E-Tech 170

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 470 × 1 864 × 1 571 mm, 1 678 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 280 Nm
Baterie60 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze