Renault 5 poslouží i jako domácí elektrárna

1
Renault 5 poslouží i jako domácí elektrárna
Fotografie: Renault
  • Renault 5 bude jako první elektromobil své značky vybaven obousměrným nabíjením
  • Ve spolupráci s firmou Mobilize bude k dispozici i funkce V2G

Společnost Mobilize dokončuje vývoj systému V2G, který bude premiérově spolupracovat s novým Renaultem 5. Ten totiž bude schopen skrz nabíjecí konektor energii nejen přijímat, ale i vydávat. A to rovnou do veřejné sítě, kde poslouží jako vyrovnávací zásobník pro omezení špičkové zátěže. Samozřejmě, že k tomu je třeba i chytrý dvousměrný wallbox řídící směr toku elektřiny podle aktuálních podmínek. V tiskové zprávě se popisuje model s dynamickými cenami za energii v průběhu dne, kdy se vůz nabíjí za levnou sazbu a ve špičce naopak energii se ziskem prodává zpět distributorovi, ale je jasné, že do rovnice by šel dosadit i domácí OZE. Fungovat to celé bude pochopitelně i s jinými elektromobily podporujícími funkci V2G.

Celý systém vyvinutý a vyráběný ve Francii tak nabídne nejen potřebný hardware, ale i řídicí software včetně mobilní aplikace pro vzdálenou kontrolu. S energií tak půjde hospodařit třeba z druhého konce světa. Součástí služby bude i kontrakt na cenově dostupnou a uhlíkově neutrální energii od partnera The Mobility House. Celý systém bude ve Francii a v Německu spuštěn spolu s premiérou Renaultu 5 v roce 2024, Velká Británie se dočká o rok později. O jiných zemích zatím řeč nebyla.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 13. 6. 2023 16:03
Podstatny je: kolik ten WB bude stat, jaky vykon je auto schopne dodat do site, take jestli to bude DC z auta a pak WB bude obsahovat stridac - pak nebude levny zvlast kdyz bude 3F podivejte kolik stoji 3F stridac pro solary. A pak muzete vynasobit 10x - protoze stridac pro solary je masovy produkt (neuplne jako parek ale dost masovy).
, jestli auto bude dodavat do site primo AC - bude to 3 faze nebo jedna, kdyz 3 faze tak simetricky nebod asymetricky? Kazdopadne viz uvahy o stridaci, jen bude zabudovany v aute. V obou pripadech ale to ma velmi male sance splnit pozadavky distributora v jednotlivich zemich. Proto V2G je draha vec, nejen z hlediska porizeni wallboxu ale i z hlediska uvedeni do provozu. Dokud nebude standart uznavany distributory to nema sanci se prosadit, zvlast v Cesku. A vyrobci aut s tim nemuzou v podstate nic udelat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze