Renault kráčí ke stabilitě. Sítě V2G budou díky němu méně ztrátové

Renault kráčí ke stabilitě. Sítě V2G budou díky němu méně ztrátové
Fotografie: Renault
  • Jedním z velkých problémů chystaného světa V2G jsou ztráty při nabíjení a vybíjení
  • Právě na tento problém se zaměřil Renault a snížil ztráty o 30 %

Renault Group se na zavádění principu V2G (Vehicle to Grid, tedy obousměrné propojení baterie elektromobilu s veřejnou distribuční sítí) připravuje ve spolupráci s francouzskou státní agenturou pro obnovitelné zdroje a jadernou energii CEA. S uplatnění 11 francouzských patentů během tříletého vývoje přišla na svět obousměrná střídavá nabíječka elektromobilů, která díky použití kompaktnější architektury s integrovaným měničem a inovativních materiálů i výrobních postupů snížila tepelné ztráty při konverzi energie o 30 % oproti běžně užívaným konkurenčním obousměrným nabíječkám. Dalším vítaným efektem je snížení výrobních nákladů a zmenšení objemu celého zařízení. Se zavedením do sériové výroby se počítá koncem desetiletí.

Nová nabíječka zvládá u Renaultu standardních 22 kW oběma směry a nebývalé efektivity dosahuje díky použití širokopásmových polovodičů z inovativních materiálů, jakými jsou zejména nitrid gallia (GaN) či karbid křemíku (SiC). Takové snášejí mnohem vyšší napěťovou, proudovou i tepelnou zátěž než tradiční křemíkové polovodiče. Díky těmto vlastnostem lze výkonové moduly a aktivní (polovodiče) i pasivní (kondenzátory a cívky) pro stejnou zátěž navrhnout mnohem kompaktnější. Ke stejným výsledků vedlo použití feritových materiálů a technologie vysokotlakého vstřikování roztavených materiálů do formy.

Renault V2G
Se systémem V2G se počítá v blízké budoucnosti jako s prostředkem stabilizace veřejné distribuční sítě při využívání nestálých obnovitelných zdrojů energie
tisková zpráva,
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze