Otestovali jsme, jakou reálnou spotřebu má  Toyota C-HR 2.0 Hybrid
test

Otestovali jsme, jakou reálnou spotřebu má Toyota C-HR 2.0 Hybrid

Zaostřeno na spotřebu
1

Toyotu C-HR Hybrid po faceliftu a s motorem 2.0 jsme už v běžném testu měli. Teď se ale zaměříme na reálnou spotřebu tohoto elektrického SUV-crossoveru.

V běžném testu už jsme hybridní crossover Toyota C-HR 2.0 Hybrid měli a kolega jej označil jako dospívajícího teenagera a kladně hodnotil kombinovaný výkon i spotřebu. Dvoulitr skutečně velmi pomohl a svezení v C-HR je teď úplně něco jiného než s osmnáctistovkou. A jak je to se spotřebou, když na ni zaostříme? Na to se pojďme podívat v tomto testu.

Jak funguje hybridní pohon Toyoty, konkrétně v crossoveru Toyota C-HR 2.0 Hybrid? – Hybridní pohon

Technické parametry Toyota C-HR (2019) 2.0 Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 395 × 1 795 × 1 555 mm, 1 930 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon135 + 80 kW, 184 koní
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: 5,1 l / 100 km
Cena od804 900 Kč

Jak si můžete přečíst v katalogu výše, Toyota C-HR má palivovou nádrž o objemu 43 litrů a s kombinovanou spotřebou dle WLTP 5,1 l/100 km by na ni měla teoreticky ujet 843 kilometrů. Cena startuje na 804 900 Kč včetně DPH, ale v současné době platí akční cena 744 900Kč. Ve vrcholné výbavě GR Sport se dostanete na 839 900 Kč i po akční slevě (bez ní téměř 920 tisíc) a naopak základní osmnáctistovku koupíte v základu a po akční slevě za 629 900 Kč.

Palubní počítač Toyoty C-HR Hybrid ukázal spotřebu rovných 5 l/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač Toyoty C-HR Hybrid ukázal spotřebu rovných 5 l/100 km.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 4,8 l/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici ukázal palubní počítač jen 4,9 l/100 km, což je velmi pěkný výsledek, a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba stoupla téměř o další cca litr a půl na 6,2 l/100 km.

Do nádrže se po testu vešlo 20 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 5,4 l/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 366,9 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle tankování. Šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem cca 104 kilometrů a spotřeba tam byla 5,4 l/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, které v tomto testu převládaly. Do nádrže se po testu vešlo 19,67 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 5,36 l/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 104,1 km) 5,42 l/100 km 793 km
Mimo město (90 km/h) 4,75 l/100 km 905 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 4,85 l/100 km 886 km
Dálnice (130 km/h) 6,15 l/100 km 699 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 5,0 l/100 km 975 km
Celý test (366,9 km) podle tankování 5,36 l/100 km 802 km

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o objemu palivové nádrže, který je 43 litrů.

Test probíhal v rozmezí teplot 8 až 12 °C, tedy v poměrně nízkých teplotách. Kombinovaný okruh jsem jel při teplotě 8 °C.

Komentář Marka Tomíška:

Test probíhal v poměrně nízkých teplotách, kdy už je potřeba v autě topit. To u hybridů často znamená, že spalovací motor běží déle, než by bylo potřeba, aby bylo více odpadního tepla na vytápění. Auto tak nevyužívá plný potenciál režimu EV. To zvyšuje spotřebu hlavně při krátkých trasách po městě, kdy se motor nestihne zahřát a běží kvůli vytápění. To vysvětluje, že spotřeba ve městě, která u hybridů bývá nejnižší, je vyšší než při jízdě rychlostmi 90 a 110 km/h.

Na rozdíl od původně jediné verze s osmnáctistovkou, která v současné době tvoří základ nabídky, jede tato motorizace výrazně lépe a 184 koní oproti původním 122 je opravdu znatelný rozdíl. Ve spotřebě se ale liší jen minimálně, naopak s původní motorizací jsem jezdil s mírně nižší spotřebou. Musím ale dodat, že test probíhal v ještě nižších teplotách, což jen dokazuje, jak velký vliv na spotřebu má u hybridů vnější teplota.

Toyota C-HR (2019)

Je vidět, že Toyota má desítky let zkušeností s vývojem hybridních systémů, protože tato již čtvrtá generace funguje opravdu výborně. Přestože spotřeba ve městě a při nižších rychlostech vyšla vyšší než u některých konkurentů, jejichž test probíhal za příznivějších podmínek, tak na dálnici byla nižší spotřeba Toyoty i v nepříznivých podmínkách. To jen dokazuje, jak propracovaný je hybridní systém Toyoty, protože dálnice není silnou stránkou hybridů, ale nové hybridní Toyoty si i tam vedou velmi dobře.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

toyota-c-hr-2019
Klady
  • výborně fungující hybridní systém
  • vysoký systémový výkon hybridního pohonu
  • relativně nízká spotřeba i na dálnici
Zápory
  • vyšší spotřeba v nižších teplotách