Tesla nestíhá. Dodací lhůty některých vozů přesáhly rok

1
Tesla nestíhá. Dodací lhůty některých vozů přesáhly rok
Fotografie: Tesla
  • Zájem o modernizované Modely S a X převyšuje výrobní kapacity
  • U ostatních automobilů je situace lepší, někdy však ne o moc

Kombinace prudkého růstu zájmu o elektromobily s problémy v dodavatelských řetězcích natáhly dodací lhůty nových Tesel. V některých případech na více než rok a čtvrt. To se týká podle electrek.co konkrétně Modelu S a Modelu X v nejlevnějších konfiguracích s 19" koly a některými barvami. Zajímavé je, že zájemců o vrcholný Model S Plaid se to netýká, ti by se měli dočkat dokonce ještě letos. Kdo zatouží po Modelu X Plaid, počká si však aktuálně až do srpna 2022, naopak standardní Model X dostanete rovněž už letos.

Ostatní vozy na tom nejsou o moc lépe. Dodávky některých verzí Modelu 3 a Modelu Y se rovněž posunuly hluboko do roku 2022, k čemuž přispělo i zpoždění berlínské Gigafactory.

V české verzi konfigurátoru jsme provedli zkušební objednávku nejlevnějšího Modelu S Dual Motor se základními 19" koly a s bílou barvou, která je jediná bez příplatku. Vůz v celkové ceně 2 755 400 Kč (včetně automaticky připočítaného poplatku 25 500 Kč za doručení a dokumentaci) by nám byl údajně předběžně dodán „koncem roku 2022“. Buď se tedy situace dynamicky mění, nebo mají zákazníci na různých místech světa rozdílné podmínky. Případně nebyl údaj v českém konfigurátoru dosud aktualizován. Dříve než za rok by to ale tak jako tak nebylo.

Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km
Cena od2 187 700 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 16. 11. 2021 11:35
Bylo jen otázkou času, kdy se Tesla bude potýkat se stejnými problémy jako VW a ostatní. A to se netýká jen toho, že nemá čipy a dělá auta bez USB a nabíjení a dalších věcí, bude se to týkat i vývoje, rozhodování a celké rychlosti změn. Tesla je už velká jako Škodovka. A když jsem viděl min týden finanční výsledky VW(naprosto nečekaně výborné), nemohlo mě nenapadnout, že Diess fakt s Teslou jen hraje hru. Je to jen velké nadechování.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze