Nejprodávanějším elektromobilem v Evropě za červenec 2024 byla Tesla Model Y (9 544 registrací), následovaná Volvem EX30 (6 573 zápisů) a Volkswagenem ID.4 (5 295 kusů). Přesto se ani jeden jmenovaný výrobce nepostavil do čela celkové tabulky. Tu totiž nečekaně ovládlo BMW, které sice patří do prémiového segmentu a jednotlivých modelů neprodává tolik, ovšem triumfuje šíří nabídky bateriových elektromobilů. Díky tomu udalo v Evropě ve stejném období celkem 14 689 elektromobilů, což je o 308 více, než se povedlo Tesle. Je to vůbec poprvé, kdy se ambiciózní americká značka musela sklonit před modrobílými Mnichovany. Porážka je o to hořčejší, že má Tesla továrnu i v Německu a jde tak de facto o domácí derby.
Celkový trh všech pohonů podle Autocaru v červenci meziročně vyrostl o 2 % na 1,03 milionů aut. Z toho plných 52 % tvořila SUV, jejichž obliba dorazila na starý kontinent se zpožděním několika dekád proti Severní Americe a v rozporu s předpověďmi nejrůznějších analytiků zatím neslábne. Spíš naopak. Hlavním důvodem je stále širší nabídka těchto pseudoterénních modelů, jejich rychlé vylepšování i dostupnost. Přesto v celkovém žebříčku zbylo na SUV až druhé místo; získal jej Volkswagen T-Roc s 19 254 registracemi. Zlato opět putuje k Dacii za její povedené Sandero (22 398 jednotek) a bronz míří pro změnu mezi crossovery. Konkrétně k Toyotě Yaris Cross. I zde tedy bodovala Evropa, protože všechny tři modely se tu také vyrábějí. S výjimkou standardního Sandera, protože v rumunském Mioveni vyrábějí jen provedení Stepway, které míří, jak jinak, mezi crossovery.