Kopřivnický výrobce nákladních automobilů Tatra patřící do skupin Czechoslovak Group a Promet Group pracuje na vývoji několika alternativních pohonů pro blízkou budoucnost. Jako první představila prototyp Tatra Force e-Drive poháněný palivovými články. Ten vznikl na typickém tatrováckém podvozku s výkyvnými polonápravami a centrální nosnou rourou Tatra Force třetí generace, který je rovněž letošní novinkou. Pohon je svěřen synchronnímu elektromotoru s trvalým výkonem 653 k (krátkodobým 789 k) a točivým momentem 2 300 Nm. Ten přes pětistupňovou a elektronicky ovládanou hlavní převodovku Tatra pohání tři zadní nápravy z celkových čtyř. Koncepce 8×6 je samozřejmě jen jednou variantou z mnoha, cílem prototypu je totiž testování v nejtěžších podmínkách.
Třístranný sklápěč s celkovou hmotností 45 t je totiž navržen pro práci v těžařství, kde dokáže nejen míru vhodnosti své koncepce, ale zároveň i další nové systémy. Elektromotor napájí lithiová NMC baterie o kapacitě 171 kWh, kterou lze dobíjet i z externího zdroje, jde tedy o plug-in hybrid. Hlavním zdrojem energie jsou ovšem dva palivové články, každý s výkonem 100 kW, napájené z šesti tlakových zásobníků stlačeného plynného vodíku. Ty je možné z odpovídajícího zdroje naplnit za několik minut, což má být spolu s lehčími bateriemi hlavní výhoda této koncepce proti čistě bateriovému elektromobilu.
Tatra zároveň pracuje i na dalších moderních technologiích, například automatizovaném řízení. Hlavní člen konsorcia, výzkumný ústav ÚJV Řež, má s vodíkovými technologiemi více než desetileté zkušenosti. Stojí například za vývojem vodíkového autobusu TriHyBus, vodíkovou čerpací stanicí v Neratovicích či vodíkovým systémem akumulace energie. Pracuje také na vodíkovém prodlužovači dojezdu pro bezemisní komunální techniku.