Takto si městskou mobilitu na dvou kolech představuje BMW Motorrad

Takto si městskou mobilitu na dvou kolech představuje BMW Motorrad
  • Pohon BMW Motorrad Concept Link je čistě elektrický
  • Představení proběhne na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017
  • Koncept spolupracuje s kalendářem a umí vybrat nejvhodnější cestu
  • Lahůdkou je schopnost na základě situace vybrat nejvhodnější hudbu

Automobilka BMW nemá ve svém repertoáru pouze automobily, ale také motocykly. Ten nejnovější se jmenuje BMW Motorrad Concept Link a je inspirovaný studií Vision Next 100, která spojuje digitální konektivitu a mobilitu na dvou kolech. BMW Group tento svůj počin ukáže na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017.

„BMW Motorrad Concept Link představuje nový pohled na městskou mobilitu. Propojuje digitální a analogový svět a soustředí se na jezdce a jeho potřeby mobility. Způsobem, jakým spojuje funkčnost a digitalizaci, může fungovat jako zařízení pro transport i komunikaci. Pro mě je BMW Motorrad Concept Link se svým nadčasovým a minimalistickým stylem více než koncept – je to symbol nové éry,“ vysvětluje Edgar Heinrich, šéfdesignér BMW Motorrad.

„BMW Motorrad Concept Link není postaven na současných přístupech, ale splňuje základní požadavky na funkčnost, technickou koncepci a digitální realitu dnešních uživatelů. Technologie elektrického pohonu v podobě ploché baterie pod podlahou a kompaktního pohonu zadního kola umožnily vytvořit vysoce originální design, který utváří nový segment. Výsledná expresivní síla konceptu je pro BMW Motorrad něčím zcela novým a opouští zavedené způsoby pohledu,“ přidává se k Heinrichovi šéf designu BMW Motorrad Alexander Buckan.

Nová, na funkci zaměřená koncepce, nabízí vysokou úroveň potěšení z jízdy díky elektrickému pohonu. Díky celkové malé výšce se snadno nastupuje jak ze strany, tak i zezadu. Zpětný chod poté zajišťuje snadné manévrování, což usnadňuje parkování v těsných prostorech.

BMW Motorrad Concept Link rovněž promyšleně demonstruje technologii použitou jako součást designového balíčku. Proto boční panely zcela nezakrývají zadní část boků. Namísto toho se podél nich táhnou jako malá křídla, odhalující technické prvky jako hnací ústrojí, chladicí žebra, jednostrannou kyvnou vidlici, pružící vzpěru a ozubený řemen. Toto řešení zároveň pomáhá zlepšit proudění vzduchu.

BMW Motorrad Concept Link umožňuje jezdci zůstat ve spojení se spolujezdcem, strojem a okolním prostředím, a to i za jízdy. Kromě jiného koncept ví, co je v jezdcově kalendáři, a tedy jaký bude jeho příští cíl. Díky tomu může vybrat nejrychlejší nebo nejzajímavější trasu a v případě potřeby dokonce i zvolit nejpřiléhavější hudbu.

Pozornost byla věnována také možnosti užít si jízdu bez jakýchkoliv rozptýlení. Klasický přístrojový panel byl proto opuštěn. Namísto toho se rychlost, navigace a informace o stavu baterie promítají přímo na větrný štítek v jezdcově zorném poli. Sekundární informace jsou zobrazeny na velkém panelu, který zapadá do designu a je umístěn pod řídítky.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze