Mladičká a zatím nepříliš známá společnost Damon se do povědomí zapsala v loňském roce, kdy po tříletém vývoji představila světu koncept motocyklu Hypersport Pro, který zaujal především nabízenými technologiemi, z nichž nejzajímavější byla funkce CoPilot. Ta za pomoci několika kamer, radarů a lidaru vyhodnocovala neustále dění v okolí motocyklu a haptickými odezvami ve formě vibrací v řídítkách a světelnými signály na hranách čelního skla upozorňovala řidiče na blížící se nebezpečí, případně na zvolení ideální stopy s ohledem na rychlost a okolní předměty.
V té době využívaly koncepty ještě motory od Zero Motorcycles a doposud nebyl žádný model dodán zákazníkům, byla pouze možnost si motocykl do budoucna rezervovat v případě, že jste přiložili 40 tisíc dolarů (bezmála 900 tisíc korun), jak tomu bývá u začínajících firem zvykem. Od té doby se společnost posunula o pořádný kus dále a nyní představila dva nové modely HyperSport SE a HyperSport SX na zbrusu nové platformě HyperDrive. Server electrek.co informuje, že platforma HyperDrive je podle slov společnosti první 100% elektrická platforma na světě s možností využití několika rozdílných hnacích ústrojí, která také nově definuje výkon, bezpečnost a design motocyklu.
HyperSport SX je z dvojice nově představených motocyklů výkonnější. Cena se odhaduje na 19 995 dolarů (téměř 450 tisíc), výkon bude 150 koňských sil a baterie má 15k Wh baterie, díky čemuž se bude dojezd pohybovat okolo 240 kilometrů. Model SE bude mít 11kWh baterii, motor s výkonem 108 koní a dojezd okolo 160 kilometrů. Motocykly budou mít integrovanou 6,6kW nabíječku, která může využívat dvě úrovně nabíjení a budou podporovat také rychlé nabíjení stejnosměrným proudem až 25 kW.
Další zajímavostí je služba, kterou společnost nabízí svým zákazníkům: „Zákazníci si mohou vybrat z 24, 36 a 48 měsíčních předplatných plánů se zaručenou zbytkovou hodnotou, které jim na konci funkčního období poskytnou svobodu vyměnit svůj HyperSport za aktualizované modely. S aktualizací hardwaru mohou zákazníci vždy očekávat technologii nové generace bez potíží a ztrát z obchodování, ke kterým dochází u starších prodejců a značek.“