Tento rok automobilka BMW slavila 100 let od svého vzniku a k příležitosti oslavy nás obdarovala koncepty z řady VISION NEXT 100. Jak si mnichovský výrobce představuje budoucnost, se nám pokusil ukázat novým konceptem, tentokrát v podobě motocyklu. Futuristické BMW Motorrad VISION NEXT 100 nám zároveň připomíná úplně první motocykl BMW R32, který vznikl v roce 1923.
Motorka je pravděpodobně poháněna elektromotorem, jediná dostupná informace od BMW totiž říká „jedná se o bezemisní pohonnou jednotku.“ Vzhled je ale navržen a vyroben tak, aby připomínal motor boxer. Při rozjetí se navíc pohonná jednotka rozšíří pro zlepšení dynamiky a ochránění jezdce před okolními vlivy. Jízda a zatáčení je do jisté míry na flexibilním rámu, který po pohnutí rukojetí změní tvar. V podstatě tedy nezatáčíte koly, nýbrž rámem. Celý stroj postrádá tlumiče, jejich práci mají na starost pneumatiky, které aktivně upravují běhouny tak, aby vyhovovaly podkladu. Nebude vám hrozit ani pád – aktivní systémy neustále vyvažují motocykl jak při jízdě, tak ve chvíli, kdy nehybně stojí. Jak to celé funguje, se nás prosím neptejte.
Čelní štít do zorného pole díky dvojici datových sklíček vysílá informace na čtyři zobrazovací plochy. Ty lze ovládat pohybem očí: pohled směrem nahoru nebo dolů mění zobrazovaný obsah a pohled kupředu informace úplně vypíná. Na požádání vám systém umí naznačit ideální stopu naklonění v zatáčce. Opět se tedy setkáváme s propojením s rozšířenou realitou.
„Klíčovým bodem v případě BMW Motorrad VISION NEXT 100 bylo zajistit, aby všudypřítomná digitálnost nenarušovala analogový zážitek z jízdy. Displej a ovládací koncept funguje tak nenápadně, že si jezdec může užívat zcela přirozené jízdy na motocyklu, může mu pevně důvěřovat a užívat si naprostou svobodu a lehkost. Naším úkolem jakožto návrhářů rozhraní je dodat akurátní množství správných informací v nejlepším možném čase a místě,“ vysvětluje Holger Hampf, vedoucí vývoje uživatelského rozhraní ve společnosti BMW Group.
K motorce je k dispozici také speciální výstroj. Ta by měla jezdci pomoci v různých obdobích vyhříváním nebo chlazením. Senzory v kombinéze sledují tepovou frekvenci a tělesnou teplotu jezdce a poskytují správné množství tepla nebo chladu. Ve vyšších rychlostech se dokonce část okolo krku nafoukne a poskytuje další podporu krční páteři, čímž zvyšuje celkový komfort. Kombinéza také prostřednictvím vibrujících prvků v rukávech a nohavicích poskytuje navigační instrukce a jezdce upozorňuje, pakliže úhel náklonu překročil kritickou hranici.
Zdroj: tisková zpráva