BMW i3, podobně jako jeho sourozenec BMW i8, je na trhu již nějaký ten pátek. I tak však stále rozděluje veřejnost. Designová stránka modelů od divize „i“ opravdu budí rozruch. V případě BMW i8 jde o futuristický design, za kterým se velká část kolemjdoucích vždy otočí. Naopak BMW i3 buď milujete, nebo nesnášíte. Každopádně zatímco BMW i8 by mělo přijít brzy ve variantě Spyder, tedy nahoře bez, tak BMW i3 by mělo dorazit v nové generaci. A vypadá to, že se dočkáme už ve Frankfurtu.
Vypadá to, že ve Frankfurtu proběhnou dokonce dvě premiéry. Ta první má být nová generace BWM i3. Druhou premiérou by mohla být verze i3S Performance. Z názvu je patrné, že by šlo o výkonnější model. Konkrétně se mluví o 20 koních, které mí měla mít i3S Performance k dobru. Celkově by tedy nabízela výkon okolo 188 koní. Upraven má být také systém hlídající stabilitu. Půjde tedy s novou BMW i3 jezdit ještě lépe bokem než s tou současnou?
O bateriích nevíme prakticky nic. Momentálně má BMW i3 v útrobách baterii o kapacitě 94 Ah, se kterou reálně urazí 200 kilometrů. Zda v nové generaci dojde k navýšení kapacity a tedy i dojezdu, to prozatím nevíme.
Nová generace samozřejmě projde redesignem. Těšit se tedy můžeme na nové LED světlomety, přepracovaný zadní nárazník, nový vzhled kol a také aktualizovaný systém iDrive.
Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 800 Kč |
Zdroj: autocar.co