Vyvinout BMW i3 úplně od píky stálo mnichovskou automobilku neuvěřitelné množství sil a především peněz. Vznikl však možná vůbec nejpovedenější elektromobil na světě, který navíc pro rok 2017 dostal dojezd 300 kilometrů podle NEDC. Další generace i3 je však zatím v nedohlednu a aby ta aktuální mohla i nadále soutěžit například s novým Nissanem Leaf, dojde pravděpodobně k dalšímu zvýšení kapacity baterií.
Pro rok 2018 se tak podle všeho počítá s uvedením varianty s kapacitou 120 Ah, zatímco aktuální verze má pouze 94 Ah. Zvýšení kapacity by tak mohlo znamenat reálný dojezd kolem 300 kilometrů a cyklus NEDC by mohl ukázat i hodnotu 450 km. Skvělý elektromobil se díky upgradu udrží ještě pár let na špici a BMW se tak bude moci věnovat dalším modelům. Největší naděje totiž aktuálně vkládá do elektrické řady 3, přímého konkurenta Tesly Modelu 3. Za dva roky má navíc do světa vyjet čistě elektrické Mini a v roce 2020 se má přidat i první elektrické SUV X3. Zapomenout bychom neměli ani na faceliftované BMW i8 a úplně nové BMW i8 Roadster.
Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 800 Kč |
Zdroj: electrek.co