V posledních dnech se s oznamováním investic do továren kvůli přechodu na elektromobilitu roztrhl pytel. Nejdříve se ozval Volkswagen s jeho plány v Mexiku, následovalo BMW oznámením ukončení výroby spalovacích motorů v Německu a nyní si prostřednictvím tiskového vyjádření o pozornost říká Porsche.
#Porsche is upgrading its main plant in Stuttgart-Zuffenhausen for the future by carrying out extensive reconstruction measures and extensions. More information: https://t.co/C0r88Gv2fj pic.twitter.com/ZTx1GshOE4
— Porsche Newsroom (@PorscheNewsroom) November 16, 2023
Automobilka se sídlem ve Stuttgartu, jež je od roku 2009 součástí koncernu Volkswagen, modernizuje svůj hlavní výrobní závod ve Stuttgartu-Zuffenhausenu. Na tradiční montážní lince pro dvoudveřové sportovní vozy Porsche se budou v budoucnu vyrábět elektrické sportovní vozy nové generace 718 – a to vedle modelů s motorem typu boxer. Stuttgartský výrobce sportovních vozů investuje do rekonstrukce přibližně 250 milionů eur (přes 6 miliard korun).
„60 let Porsche 911 a 75 let sportovních vozů Porsche: dvojité výročí znamená pro Porsche výjimečný rok. Rekonstrukce a rozšíření výroby sportovních vozů v našem hlavním závodě jsou pro závod v Zuffenhausenu důležitým milníkem,“ říká Albrecht Reimold, člen představenstva pro výrobu a logistiku společnosti Porsche AG. „Přestavba umožní zvýšení efektivity, nejvyšší standardy kvality a smíšenou výrobu sportovních vozů se spalovacím motorem a elektromobilů. Zahájíme tak novou kapitolu výroby sportovních vozů ve smyslu chytré továrny,“ dodává. Záměrem je zvýšit kapacitu a flexibilitu výrobního procesu Porsche.
Montáž elektromotorů pro Macan
V závodě Zuffenhausen, kde se jíž vyrábí elektrický Taycan, je od roku 2016 nový montážní závod na spalovací motory V8 pro modelové řady Panamera a Cayenne. Do tohoto střediska výroby motorů je nyní integrována také montáž elektromotorů pro elektrické Porsche Macan, které si už můžete prohlédnout, ale staromilci z něj pravděpodobně příliš radost mít nebudou. Nová generace modelu Porsche Macan by přitom měla sjíždět z výrobní linky v Lipsku, a to od roku 2024.